Anja Mihaljević i Luka Lajić
Inspiracija

Biti nevidljiva nije opcija: Kada ‘nesavršenosti’ postanu snaga

Posljednjih godina svjetska modna scena postaje sve inkluzivnija, sve više uključujući osobe s invaliditetom u modne piste, kampanje i editorijale. Ovaj pomak prema raznolikosti pomaže razbijanju stereotipa i promovira prihvaćanje različitosti unutar industrije ljepote i mode.

Osoba s invaliditetom kao modela ima zaista malo, a u Hrvatskoj ih gotovo i nema. Međutim, svjetska modna scena posljednjih nekoliko godina polako budi te uključuje osobe s invaliditetom na modne piste, kao i u beauty i fashion kampanje te editorijale.

Kroz Udrugu za promicanje inkluzije osoba s invaliditetom Mogu sve, predsjednica udruge Anja Mihaljević, u suradnji s fotografom Lukom Lajićem napravila je kampanju kako bi istaknula body positivity.

Ovaj projekt ne samo da stvara realističnije i raznolikije standarde ljepote u modnoj industriji, nego i pokazuje kako ‘nesavršenosti’ mogu postati snaga, jer biti nevidljiva nije opcija.

Anja Mihaljević i Luka Lajić
Anja Mihaljević i Luka Lajić

Svi smo prekrasni – bez obzira na nedostatak

„Svakodnevno gledamo brojne objave na društvenim mrežama koje prikazuju lažnu savršenost. Gotovo svakodnevno nastaju novi trendovi koji koriste sve više filtera za prikrivanje nesavršenosti. Teško je više prepoznati što je pravo lice, a što rezultat AI tehnologije. Naime, obično se nesavršenosti smatraju loš ten kože, podočnjaci, loša frizura, krivi nos ili tanke usne, kako za koga. Pored takvih ‘nesavršenosti’, pitam se kako se gleda na nas koji nemamo recimo nogu? Koji zaista izgledamo drugačije od većine ljudi na ovom planetu?

Na ovaj photoshooting odlučila sam se kako bih pokazala da je svako žensko tijelo prekrasno, neovisno o ”nesavršenosti”. Ova ideja nije nastala preko noći; razmišljala sam o tome dugo, čak godinama. Iskreno mogu reći da sam i sama trebala skupiti hrabrost da odjenem lateks bodi, pokažem protezu i ožiljke od operacija – budem ranjiva ne samo pred kamerom, nego i pred javnosti“, ispričala je Anja.

Nadalje ističe kako želi pokazati i kako svako žensko tijelo može izgledati seksi. U suradnji s hrvatskim brendom lateks odjeće, Maskinx Latex Design, napravili su fotografije kombinirajući lateks odjevne komade kako bi istaknuli samopouzdanje i body positivity koje bi svaka žena trebala njegovati.

Prijavite se na newsletter

Nametnuti trendovi uništavaju nam samopouzdanje

Pričati o inkluzivnosti važno je jer potiče prihvaćanje i razumijevanje različitosti, smanjuje predrasude i diskriminaciju te omogućava ravnopravne prilike za sve. U modnoj industriji, inkluzivnost doprinosi stvaranju realističnijih i raznolikijih standarda ljepote, čime se pozitivno utječe na samopouzdanje i identitet svih ljudi, uključujući osobe s invaliditetom.

Od kada je Mogu sve nastao, udruga potiče inkluzivnost, Anja često govori o samopouzdanju te modi i ljepoti iz perspektive osobe s invaliditetom. Često se govori i o izazovima s kojima se osobe s invaliditetom suočavaju te ističe koliko prostora ima za osobe s invaliditetom u spomenutim industrijama.

„Stoga, želim i dalje poticati žene da se osjećaju dobro u svojoj koži, da se ne srame pokazati sebe, a pogotovo sada kada ide ljeto te da imaju dovoljno samopouzdanja da odjenu onaj kupaći kostim koji toliko žele“, rekla je predsjednica Mogu sve.

Sve se događa u pravom trenutku

„Kada me Anja pozvala da sudjelujem u projektu apsolutno sam bio oduševljen idejom i jedva sam čekao da realiziramo koncept. Osim što su mi društveno odgovorni projekti najdraži, beskrajno mi je značilo kada je Anja moj stil prepoznala kao idealan za njenu viziju.

Naime, iako se bavim portretnom i modnom fotografijom, moja glavna misao vodilja je staviti fokus na empowering osjećaj kod osoba ispred moga objektiva. I to ne samo kada je finalni produkt gotov, već kroz čitav proces snimanja. Istinski vjerujem da je svatko od nas predivan u svojoj jedinstvenosti, a onu izjavu “nisam fotogeničan/na” objašnjavam samo time da su se našli ispred loših fotografa koji nisu znali zabilježiti njihovu prirodnu ljepotu“, rekao je Luka.

„Sve što sam već navela, ali i ovo što je Luka rekao, razlozi su zašto sam odlučila napraviti ove fotografije upravo s njim. Budući da promovira iste vrijednosti kao ja osobno, ali i Mogu sve, znala sam od prvog trenutka kada sam zamislila ovu ideju da će je Luka savršeno realizirati.

Budući da smo već surađivali na jednom modnom projektu koji je uključivao osobe s invaliditetom, znala sam koliko je fotografiranje s njim profesionalno i lagano. A ono najvažnije – niti u jednom trenutku se nisam osjećala ‘drugačije’ ili nelagodno. Na kraju, toliko sam sretna što smo uspjeli realizirati ovo fotografiranje jer sam protezu čekala mjesecima, ali očito se sve dogodi u trenutku kada se baš treba dogoditi“, zaključila je ova 32-godišnjakinja.

FOTOGRAFIJE: PR (fotograf: Luka Lajić)

Povezani članci

Najnovije

IZIPIZI je brend koji je transformirao percepciju o naočalama kao skupom modnom dodatku, nudeći moderne, kvalitetne i elegantno dizajnirane modele po razumnim cijenama. Njihove naočale su popularne diljem svijeta, savršene za svaku priliku od čitanja do sunčanja, uz očuvanje planeta.

Koja je prava doza ljepote i kako izgraditi svoj look ne robujući trendovima, na panelu lifestyle portala Lookbook, kojeg je moderirala Nana Nadarević, brojnim su uzvanicima otkrile mag. pharm. Seka Zebić, dr. Nevia Delalle i vizažistica Petra Sever.

Kampanja ‘Nisam rekla DA’ usmjerena je na koncept pravog pristanka kroz svjedočanstva deset osoba koje su preživjele seksualno nasilje.