Marketing

Kako su sportaši postali najveći modni influenceri?

O influencerima je ispisano mali milijun redaka koji objašnjavaju njihove procese rada, no ukratko rečeno, radi se o pojedincima koji imaju značajan utjecaj na društvenim mrežama, blogovima ili sličnim online platformama.

Influencerima se danas nazivaju i slavne osobe koje su zapravo – prvi influenceri, samo se nije koristio taj konkretan pojam, no utjecaj počiva na sličnoj ideji, odnosno činjenici da ćemo određenu osobu „kopirati“ i poslušati. Moda, dakako, u svojoj srži vrlo ciklična, idealan je poligon za influencere, a čini se da najveći modni influenceri nisu glumci, glazbenici ili voditelji, već – sportaši.

Influenceri su zapravo mediji nove generacije, projekt digitalnog marketinga u vidu stvarne osobe s kojom određeni brendovi surađuju s ciljem bolje prezentacije proizvoda ili usluge.

Njihova prisutnost na internetu i angažman s publikom omogućuju im da oblikuju mišljenja, stavove i ponašanja svojih pratitelja, bez obzira na to što se nisu istaknuli s određenim talentom ili zanimanjem na koja smo prethodno navikli.

Moda i sport oduvijek se vole

U današnjem svijetu moda i sport često se prožimaju na neočekivane načine, a sportaši nisu samo heroji na terenu, već i neosporni utemeljitelji modnih trendova. Njihov izgled, stil i odabir odjeće postali su podjednako važni kao i njihova profesionalna postignuća.

Sportaši su prepoznali moć urbanog stila te su s lakoćom usvojili opuštenu eleganciju koja ne završava na terenu. Tako unazad nekoliko desetaka godina svjedočimo promjeni u percepciji sportske odjeće.  Nositi trenirke izvan sportskih aktivnosti postalo je modno prihvatljivo, dok su tenisice postale ključan element svakodnevnog stila, postavljajući ton trendovske modne klime. Također, određeni sportski komadi s polica trgovina rasprodaju se brže nego što ih prodavači stiglu posložiti. Recentni primjer toga su adidas Samba tenisice koje su doživjele nevjerojatnu renesansu. Model koji originalno potječe iz 50-ih godina prošlog stoljeća, prvotno je bio namijenjen treningu nogometaša na zaleđenom tlu, ali ove tenisice tadašnje zvijezde učinili su popularnim modelom koji je brzo pronašao svoje mjesto u modnoj kategoriji. Sve ostalo je povijest.

Trendovi poput nošenja trenirki s elegantnim blejzerom, kombiniranje tenisica s formalnim komadima odjeće te usvajanje sportskih brendova u streetwear modi, svjedoče o transformaciji sportske odjeće u središnji element suvremenog stila. To znači da su brendovi sportske odjeće postali ključni igrači na modnoj sceni, a njihovi proizvodi često se doživljavaju kao odraz opuštenog, ali sofisticiranog načina života. Ovaj spoj funkcionalnosti i modnog izričaja ukazuje na to da sportska odjeća, ne samo da prati trendove, već i diktira ritam suvremene mode, stvarajući most između sportskog svijeta i urbanih uličnih trendova.

Uzmimo kao primjer suradnje brendova The North Face i Guccija, Nikea i Jacquemusa, Stelle McCartney i adidasa… popis bi mogao do u nedogled, a krenuo je s još 1998. prvom suradnjom ovakvog tipa u kojoj su glavnu ulogu imali adidas i Jil Sander.

Prepoznajući priliku u sportskoj odjeći, dizajnerski brendovi koriste trenutak popularnosti što dovodi do promjene percepcije luksuza čak i među tradicionalnim modnim brendovima koji sada usmjeravaju svoj imidž prema publici koja voli opuštenost i nonšalanciju, ali s potpisom. Promjene u potrošačkim navikama ogledaju se i u transformaciji poželjne estetike, pa su sukladno tome, tenisice ili hoodice postali puno više od udobne obuće i odjeće – postali su statusni simbol.

Sportaši kao pioniri modnog influenca

Ikonični trenuci poput krznenog kaputa igrača američkog nogometa Joea Namatha ili nekonvencionalni stil košarkaša Dennisa Rodmana, uključujući i njegovu poznatu vjenčanicu, ukazuju na njihovu nevjerojatnu moć oblikovanja modne scene. Ovi sportaši nisu samo izuzetni u svojim vještinama, već su postali utjecajni i u svijetu muške mode, ostavljajući značajan trag na muškarce koji prate njihovu karijeru. Prisjetimo se, primjerice, Davida Beckhama i Christiana Ronalda. Ovi su nogometaši tijekom 2000-ih osim nogometnim terenima, žarili i palili modnom scenom. Beckhamove baggy hlače i bijela potkošulja ili pak Ronaldova pripijena estetika uz nezaobilazne prepoznatljive frizure, neko vrijeme bili su stilski ideali među muškarcima.

Prijavite se na newsletter

NBA igrači = modni influenceri

Današnje odjevne kombinacije NBA igrača prate se s jednakom pažnjom kao i same košarkaške utakmice, pritom, potičući muškarce (potencijalne kupce) da se lako identificiraju s njihovim stilom. Nicole Pollard Bayme, modna savjetnica VIP klijenata iz tvrtke Lalaluxe, potvrdila je da rastući broj klijenata s visokim primanjima izražava interes za doslovno identičnim komadima odjeće koje nose zvijezde NBA lige.

No, važno je napomenuti da ova želja nije ograničena samo na one koji kupuju u ekskluzivnim trgovinama; čak i kupci u masovnim maloprodajama aktivno tragaju za sličnim stilskim alternativama koje prate aktualne modne (košarkaške) trendove. Zanimljiv je podatak da košarkaš Devin Booker svoje kombinacije voli upotpuniti s Bottega Veneta modelima torbi, a Nicole je naglasila da je imala klijenta koji je izrazio želju za takvom torbom po uzoru na svog sportskog idola.

Jason Arasheben, vlasnik prestižne draguljarnice Jason of Beverly Hills, ističe da su sportaši, posebno NBA igrači, donijeli značajni porast prodaje i tržištu luksuznog nakita. Kupci sve češće dolaze s konkretnim upitima o komadima nakita ili satova koje su nosili poznati sportaši, a Arasheben zaključuje da sportaši osim što  postavljaju trendove, imaju i utjecaj na nastajanje kolekcija koje modni dizajneri prilagođavaju njihovom stilu s ciljem privlačenja pozornosti klasičnih kupaca.

Instagram, novinski članci te prisustvo na prestižnim modnim događanjima na kojima u prvim redovima sjede eminentne ličnosti iz svijeta sporta, pružaju inspiraciju muškarcima diljem svijeta da eksperimentiraju s modom. Zagrebemo li dublje, uspješni muškarci iz F1, nogometa, košarke, tenisa… postaju motivacija onima koji žele ostvariti uspjeh, a odabir slične ili ako mogućnosti dopuštaju iste odjeće, čini se kao dobar početak.

Povezani članci

Najnovije

Freemium business model je strategija u kojoj se osnovna usluga ili proizvod nudi besplatno, ali se naplaćuju dodatne napredne značajke ili funkcionalnosti.

Adidas Originals predstavlja svoju najnoviju kampanju koja nastavlja istraživati kulturno nasljeđe brenda tako što odaje počast zajednicama koje su nosile modele Gazelle, Samba i Handball Spezial.

Upravljanje u trenucima krize zahtijeva brzu, odlučnu i koordiniranu akciju. Ključni koraci uključuju jasno komuniciranje s relevantnim dionicima, identifikaciju prioriteta za zaštitu ključnih resursa i stabilizaciju poslovanja, te usvajanje agilnog pristupa prilagodbe novonastaloj situaciji radi očuvanja dugoročne stabilnosti i reputacije tvrtke.