GLAMI
Brand News

Je li Hrvatima bitna sigurnost online kupovine?

GLAMI Fashion (R)esearch otkriva: Povjerenje, cijena i transparentnost ključni su faktori za kupovne odluke hrvatskih online kupaca


U svibnju je modna platforma GLAMI.hr na uzorku od 2515 ispitanika provela istraživanje o sigurnosti online kupovine s ciljem da otkrije koliko su online kupci zabrinuti za svoju sigurnost, kako pristupaju novim e-trgovinama, što ih motivira na lojalnost te koji su glavni čimbenici povjerenja i zabrinutosti u vezi sa sigurnošću e-trgovine. Istraživanje je obuhvatilo i specifične podatke o kupovnim odlukama i navikama Hrvata.

GLAMI

Sigurnost kao prioritet

Sigurnost online kupovine postaje sve važnija tema kako se broj online kupaca povećava. Kupci su sve svjesniji potencijalnih rizika poput krađe podataka i nesigurnih načina plaćanja. Prema istraživanju, kada je riječ o razini povjerenja u zaštitu osobnih podataka prilikom online kupovine, samo 6 % kupaca iz Hrvatske je vrlo uvjereno u zaštitu svojih osobnih podataka prilikom online kupovine, dok 51 % kupaca izražava umjereno povjerenje.

Iznimno je važno da e-trgovine implementiraju i komuniciraju svoje sigurnosne mjere kako bi pridobile povjerenje kupaca.

Prijavite se na newsletter

Najveće brige GLAMI ispitanika

51 % kupaca brine o kvaliteti naručenih proizvoda, a 41 % kupaca strahuje da neće dobiti svoj novac nazad ako vrate narudžbu.

Istraživanje je također pokazalo da 31 % hrvatskih ispitanika brine o mogućnosti krađe osobnih podataka (kao što su email adresa i broj mobitela), dok 52 % navodi sigurnost plaćanja kao svoju primarnu zabrinutost.

35 % ispitanika imalo je negativno iskustvo s modnim e-trgovinama. Najčešći problemi uključuju lošu kvalitetu isporučenih proizvoda (59 %), neisporučene narudžbe (29 %), dugotrajnu dostavu (26 %) i nedostatak odgovora korisničke podrške (32 %).

Dobiveni rezultati ukazuju na ključna područja na koja bi e-trgovine trebale obratiti pažnju kako bi povećale povjerenje svojih kupaca. Uvođenje sigurnosnih certifikata, transparentnost u vezi s korištenjem podataka te osiguravanje sigurnih načina plaćanja mogu značajno smanjiti ove zabrinutosti.

Kupovina i pristup novim e-trgovinama

34 % ispitanika spremno je obaviti prvu kupovinu u novoj e-trgovini ako im se sviđa proizvod ili cijena. Ovi kupci su motivirani atraktivnim ponudama i spremni su riskirati zbog potencijalne uštede ili jedinstvenosti proizvoda.

Dodatno, 28 % kupaca obavlja istraživanje prije nego što se odluče za kupovinu u novoj trgovini. Oni pregledavaju recenzije, ocjene i traže druge relevantne informacije kako bi procijenili pouzdanost trgovine. Ova grupa kupaca ulaže vrijeme i trud kako bi osigurala da trgovina ispunjava njihove standarde pouzdanosti i kvalitete.

Odluke o cijeni

Cijena igra ključnu ulogu u donošenju odluka o kupovini među hrvatskim potrošačima. Kada je cijena proizvoda slična u poznatoj e-trgovini i novoj e-trgovini, 40 % kupaca ostaje vjerno poznatoj trgovini. Rezultati pokazuju da dio kupaca preferira sigurnost i pouzdanost koje dolaze s prethodnim pozitivnim iskustvima.

Međutim, 50 % kupaca spremno je isprobati novu trgovinu u situacijama kada su svi ostali uvjeti jednaki, što ukazuje na otvorenost prema novim opcijama. Ako je razlika u cijeni značajna, čak 59 % kupaca bi pokušalo kupovinu u novoj trgovini, dok bi samo 22 % ostalo vjerno staroj trgovini. Sklonost ka traženju bolje cijene pokazuje da kupci cijene uštedu, čak i kada to znači preuzimanje određenog rizika.

Kriteriji za povjerenje

Kako bi stekli povjerenje u novu e-trgovinu, hrvatski kupci najčešće traže određene ključne čimbenike. Prvo, 70 % ispitanika navodi mogućnost plaćanja prilikom dostave kao ključan faktor povjerenja. Opcija plaćanja prilikom dostave daje kupcima sigurnost jer ne moraju odmah pružiti svoje podatke o plaćanju, što smanjuje rizik od krađe podataka i rizik od neisporuke proizvoda.

Dodatno, 57 % kupaca oslanja se na recenzije na internetu i certifikate povjerenja kao glavne pokazatelje pouzdanosti trgovine. Recenzije drugih kupaca i službeni certifikati daju kupcima sigurnost da je trgovina provjerena i pouzdana.

Informacije o troškovima dostave i povrata također su ključne za povjerenje, s 57 % kupaca koji žele jasno navedene informacije o ovim aspektima te mogućnost praćenja narudžbe. Transparentnost o troškovima i postupcima vraćanja proizvoda povećava osjećaj sigurnosti i povjerenja kod kupaca.

Razlozi za izbjegavanje kupovine

Postoje određeni razlozi zbog kojih se kupci suzdržavaju od kupovine u novim e-trgovinama. Prvi je previsoka cijena koja djeluje nevjerojatno, što navodi 49 % ispitanika da izbjegavaju takve trgovine. Cijene koje su previše dobre da bi bile istinite često izazivaju sumnju u autentičnost i kvalitetu proizvoda.

Nedostatak kontaktnih podataka i registracijskih informacija je također veliki crveni signal za 38 % ispitanika. Kupci žele imati mogućnost kontaktiranja trgovine u slučaju problema ili pitanja. Gramatičke pogreške i čudne formulacije u tekstovima trgovine su dodatni razlog za izbjegavanje, kako navodi 40 % ispitanika. Ovi znakovi ukazuju na neprofesionalnost i potencijalnu nepouzdanost trgovine.

Rezultati istraživanja modne platforme GLAMI.hr pružaju dublje razumijevanje ponašanja hrvatskih online kupaca i mogu pomoći e-trgovinama da prilagode svoje strategije kako bi privukle i zadržale kupce, osiguravajući transparentnost, sigurnost i pozitivno korisničko iskustvo.

FOTOGRAFIJE: GLAMI, PR, Pinterset.

Povezani članci

Najnovije

U galeriji hotela Rixos Premium Dubrovnik 12. srpnja 2024. otvorena je izložba “ZLATNA UVERTIRA” Dorin Zelenika, na kojoj su predstavljeni radovi akril na platnu.

Posljednjih godina svjetska modna scena postaje sve inkluzivnija, sve više uključujući osobe s invaliditetom u modne piste, kampanje i editorijale. Ovaj pomak prema raznolikosti pomaže razbijanju stereotipa i promovira prihvaćanje različitosti unutar industrije ljepote i mode.

Kampanja ‘Nisam rekla DA’ usmjerena je na koncept pravog pristanka kroz svjedočanstva deset osoba koje su preživjele seksualno nasilje.