Anite Radovčić
Inspiracija

Kroz perspektivu Anite Radovčić: Vizija i inspiracija iza lifestyle portala Jolie.hr

Otkrivanje tajni uspjeha jednog od najutjecajnijih hrvatskih lifestyle portala

Dinamično poduzetničko okruženje potiče inovacije, kreativnost i prilagodljivost, stvarajući prostor za razvoj novih ideja i poslovnih prilika. Unatoč izazovima s kojima se susreću poduzetnici u Hrvatskoj, postoje pojedinci čije priče inspiriraju. Među uspješnim poduzetničkim pričama ističe se već poznato lice, Anite Radovčić, vlasnice i urednice portala Jolie.hr.

Jolie.hr je postao nezaobilazna destinacija za sve one koji traže inspiraciju modernog života, ali i savjete i informacije o aktualnim trendovima i događanjima. Kroz kombinaciju kvalitetnog sadržaja, vizualne privlačnosti i tematskih kategorija kojima je broj rastao s godinama, Jolie.hr pruža platformu za promociju brendova, umjetnika i pojedinaca, istovremeno obogaćujući kulturnu i društvenu scenu Hrvatske.

Nakon gotovo 10 uspješnih godina postojanja, u kojima je Jolie.hr nizao brojne uspjehe nedavno je ponovo oduševio projektom – Jolie Atelier, novom kategorijom portala u kojem se podijeljene inspirativne priče nekih od najuspješnijih hrvatskih poduzetnica. A uz to je izašao i prvi Jolie box, gdje su se, osim tiskanog Jolie izdanja, na jednom mjestu okupili sjajni brendovi koji su podržali žensko poduzetništvo.

U ovom intervjuu, Anita nam je dala uvid u dinamični svijet digitalnog novinarstva i okruženja, kako se odvažila ući u svijet medija, koji su poduzetnički izazovi s kojima se susretala, kako se s njima nosila, kojim se kriterijima vodi u kreiranju sadržaja a kojima u biranju suradnika te koje bi savjete dala mladima koji se tek žele odvažiti na put u svijet medija.

jolie.hr

Počeci portala Jolie.hr

Kako je počeo tvoj put kao poduzetnice u medijima? Koji su bili glavni izvori inspiracije u stvaranju i vođenju portala Jolie.hr?

Moj put je započeo poprilično neozbiljno i bez konkretnog financijskog plana, što zaista nikome ne bih preporučila. Ali, valjda kad si mlađi, možeš sebi dopustiti neku dozu ludosti. Na pokretanje portala odlučila sam se nakon rada u news redakciji, vođena mišlju i željom da ću stvoriti „mjesto“ koje će se klikati i da znam prepoznati što bi moglo biti interesantno ženama koje vole lifestyle svijet. Računala sam na to da bi ono što je meni zanimljivo, moglo biti zanimljivo i širokom krugu žena.

U svijetu medija koji se brzo mijenja, kako ostaješ vjerna svojoj viziji, a istovremeno pratiš trendove?

Svijet medija brzo se mijenja, pogotovo ako u taj svijet uračunamo i društvene mreže, ali mijenjaju se i moje želje, interesi i vizija, barem što se tema tiče. Tako da pokušavam imati na umu da je u ovom medijskom svijetu promjena ono što čini osnovu svega. Teme, projekti i strategije koji ove godine odlično prolaze, već sljedeće godine mogu biti „outdated“ i ne polučiti rezultat kakav želim.

Trendovi dolaze i prolaze, u današnje vrijeme brže nego ikad, zaista se nalazimo u jednoj ludoj hiperprodukciji sadržaja u kojoj svi konzumiramo ogromne količine informacija, koje doduše brzo i zaboravljamo. Ali, vjerujem da ljudima uvijek ostaje onaj neki osjećaj koji si im izazvao sadržajem koji nudiš. Na to računam, i na tome se temelji moja vizija – da uvijek nađem način kako da se ljudi osjećaju dobro pa makar to bila „najbanalnija“ stvar poput  toga da na temelju članka pronađu haljinu, dobiju ideju za izlet ili putovanje ili pak posjete neki novi kafić sa super kavom i slično.

Prijavite se na newsletter

Važnost prilagodbe u digitalnom svijetu

Ključna je prilagodba u digitalnom svijetu zbog stalnih promjena u tehnologiji, preferencijama korisnika i trendovima na društvenim mrežama. Brza reakcija i prilagodba omogućuju održavanje relevantnosti, privlačenje publike te ostvarivanje uspjeha u konkurentnom digitalnom okruženju.

Što je bitno kako bi ostali u korak sa konstantnim promjenama u interesima ili potrebama publike?

Kada imaš portal koji svaki dan izbacuje određen broj članaka, onda je zaista lako vidjeti kada nešto više ne prolazi toliko dobro kod publike. Sreća je ta što je u digitalnom svijetu jednostavno testirati nove teme ili novi način obrađivanja tema. I to testiranje ne mora trajati mjesecima ili tjednima.

Svakako, treba imati na umu da neke teme možda nisu atraktivne na prvu, ali da publiku moraš naučiti na njih. To jest, moraš ih naučiti da postoji mjesto gdje će se ta tema kontinuirano obrađivati i spominjati. Pogotovo kada su u pitanju društveno odgovorne teme.

Odabir tema i suradnika: Intuitivni pristup i fokus na rješenjima

Kako biraš teme i suradnike za portal? Koje su karakteristike ili vrijednosti koje tražiš kod suradnika i kako se to odražava na kvalitetu sadržaja na portalu?

Voljela bih da imam neki super razrađeni odgovor ovdje i strategiju koja osigurava siguran uspjeh. Nemam. Teme i suradnike biram najčešće po osjećaju. To nekada ispadne sjajno, a nekada i ne baš tako sjajno.

Ono što mi se iskristaliziralo tijekom godina jest da tražim suradnike koji znaju nuditi rješenja, a ne nabrajati probleme. Jer baš je jako lako naći ljude koji znaju kritizirati i nabrajati zašto nešto nije dobro, ali pronaći one koji ponude rješenje i krenu u aktualizaciju rješenja, e to već nije lako za pronaći.

Izazovi na poduzetničkom putu Anite Radovčić

Svaki poduzetnički put ima izazove. Jesu li postojali trenutci u tvojoj karijeri kada si se suočila s preprekama ili sumnjama? Jesi li htjela odustati? Kako si prevladala sve te izazove i što ti je dalo snagu da nastaviš?

Da, postojalo je puno takvih trenutaka. I očekujem ih još. Mislim da su izazovi i problemi konstanta poduzetničkog puta i ima jedan dio poduzetnika koji ih doživljava kao igru i ne uzima ih toliko k srcu. Blago im se (smijeh). Ja se tome još uvijek učim i znam da sam napredovala i upravo mi to daje snagu za dalje – kada vidim kako sada hendlam probleme koji su mi prije uzrokovali nesanicu i ogroman stres.

No, uvijek dolazi neki novi set problema, a i ja imam svoje periode; nekad se osjećam nepobjedivo, a nekad i ne toliko. Svakako, treba gurati i biti uporan, izbacivati se kontinuirano iz svoje zone komfora. Puno je lakše odustati, ali gdje je tu nagrada?

Budućnost portala Jolie.hr: Uzbudljivi planovi i projekti

Kako vidiš budućnost portala jolie.hr? Postoje li neki planovi ili projekti na kojima radiš i voljela bi da se realiziraju uskoro?

Moram priznati da mi budućnost izgleda uzbudljivo. Zajedno sa svojom suradnicom Andreom Tintor, koja je unijela jednu novu svježinu u smjeru kretanja portala, planiram brojne nove projekte. Nedavno smo lansirale prvi Jolie Box i tiskano izdanje koje je posvećeno ženskom poduzetništvu i u sklopu kojeg sam razgovarala s deset genijalnih poduzetnica. Podržali su nas prekrasni brendovi i ponosna sam kakav je odjek cjelokupni projekt imao.

Čekaju nas još divne stvari tako da stay tuned!

S obzirom na iskustvo u medijima, kako ocjenjuješ medijsku scenu u Hrvatskoj? Koje su po tvom mišljenju ključne promjene ili izazovi s kojima se susreću medijske kuće (ili platforme) danas?

Medijska scena je raznolika i mislim da ima baš jako kvalitetnih portala koje i sama rado čitam. Izazova je puno, to je jedna tema o kojoj bismo mogli pričati odvojeno, a i različiti su tipovi izazova. Pogotovo kada pričamo o neovisnim medijima ili onima koji djeluju unutar velikih grupacija.

No, ipak bih voljela izdvojiti jedan problem koji kontinuirano traje godinama i o kojem nažalost nema priče izvan naših krugova. Postoji značajan broj medija koji ljude doživljava kao potrošnu robu. Ti isti mediji konstantno imaju otvorene prijave za posao jer se zaposlenici tamo ne mogu zadržati dulje od par mjeseci. Ritam je nemilosrdan, urednici i urednice su redovito nerazumni, nerijetko nemilosrdni, a novinari zadnje rupe na sviralu.

Nažalost, svjedočila sam više puta tome da perspektivni mladi novinari odustaju od te branše zbog negativnih iskustava. Ne znam kada je točno izrabljivanje i takav modus operandi postao normalan, toliko da to sad sve skupa uzimamo kao najnormalniju stvar na svijetu.

Koji je tvoj osobni stav prema fenomenu “clickbait” naslova ili senzacionalističkog izvještavanja?

Ja to vjerojatno gledam drugačije od prosječnog čitača digitalnih medija. Legitimno je naslov učiniti zanimljivijim, ali naravno do određene granice. Neki mediji, pogotovo oni koji se bave news i „jeftinim“ temama te politikom, pretjeruju. Ali, očekujem od čitatelja da se educiraju i da malo promisle. Ako jednom kliknete na nešto što nema veze s onim u naslovu, zapamtite koji je to medij, kaznite ih ignoriranjem. Pogotovo ako to kontinuirano rade.

Ključ za uspjeh iz Anitine perspektive

Koje savjete bi dala mladim poduzetnicima koji žele započeti svoj put u medijima, posebno u digitalnom okruženju na tržištu kao što je Hrvatska?

Trebat će vam vremena da se isprofilirate. Čitatelji, a i klijenti, moraju se naviknuti da ste tu, da ste prisutni neko vrijeme. Oboružajte se sa strpljenjem, i nemojte se u taj pothvat upuštati bez čistog entuzijazma koji je neophodan za početak dok se prodaja ne posloži kako treba.

Kroz poduzetnički put suočila si se i s uspjesima i greškama – možeš li izdvojiti jedan uspjeh na koji si posebno ponosna i jednu grešku za koju možeš reći da ti je životna lekcija?

Postoji puno stvari na kojem sam ponosna, ali da ne idem previše u prošlost, opet ću spomenuti nedavno prvo lansiranje Jolie Boxa i tiskanog izdanja. Izdvojila bih i činjenicu da sam se na privatnom planu jedno vrijeme borila s velikom anksioznosti i napadima panike koji su mi krojili život. I privatno i poslovno bilo je zaista teško, međutim, izgurala sam!

Bilo je i grešaka, i to nemali broj. Kao najveću izdvojila bih to što nisam slušala svoj unutarnji osjećaj za neke stvari i čekala da se problem sam od sebe razriješi. Naravno, problemi nikada sami od sebe ne nestanu. Pa možda da se ovdje referiram na prethodno pitanje i dam još jedan savjet mladim poduzetnicima. Nemojte zapeti u limbu odluka, ponekad je potrebno poduzeti i teške korake ako osjećate da nešto ne štima u poslovanju. Bolje bilo kakva odluka nego čekanje.

Što je iz tvoje perspektive najvažnije za uspjeh?

Luda upornost.

Ali javim ti to još točno kad uspijem (smijeh).

FOTOGRAFIJE: privatna arhiva (Anita Radovčić i jolie.hr)

Povezani članci

Najnovije

Treći po redu Women’s Weekend, festival koji je u samo tri godine postao simbol liderstva, promjena i ravnopravnosti, i ove godine u Rijeku dovodi globalno poznata imena iz svijeta politike, zabave, medija i sporta. Od političkih lidera preko stručnjakinja iz zdravstva i humanitarnih organizacija, do ključnih figura iz svijeta NBA-a i luksuza – Borut Pahor, Khalia Collier, Ana Marita Brant i Luisa Brumana samo su neka od imena koja će ove godine gostovati od 6. do 9. ožujka u Muzeju moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci.

Hrvatski modni brend Robert Sever donosi svoju novu kolekciju za sezonu jesen/zimu 2024. pod nazivom Sophistique, predstavljenu kroz vizualno upečatljivu kampanju koja naglašava dualnost između klasične elegancije i spontanosti.

Modna stilistica Ivana Pavić svojom radionicom “Stilska Jednadžba” već godinama pomaže ženama da otkriju vlastiti stil, odabirući odjeću koja najbolje ističe njihove prednosti. Od prvih koraka, Ivana se posvetila edukaciji žena o tome kako odjeću koristiti kao alat za izražavanje osobnosti i postizanje vizualnog sklada. Njezina radionica fokusira se na osvješćivanje važnosti pravilnog odabira krojeva i materijala sukladno građi tijela, čime se potiče samopouzdanje i stil.