Tajne uspjeha u industriji vjenčanja i dekorativnih rješenja zna Josipa Skoblar, vlasnica zagrebačkog JS Ateliera
Mlada poduzetnica o procesima rada i preduvjetima za uspjeh
Josipa Skoblar, vlasnica JS Ateliera, studija koji se na svojim počecima bavio organizacijom vjenčanja, a danas u proširenoj ponudi nudi i uslugu organizacije evenata i izradu raskošnih cvjetnih aranžmana, nedavno je i službeno otvorila prostor Ateliera.
Uređenje već na prvi pogled preslikava Josipinu prepoznatljivu estetiku, a prostor krije višenamjensku, multifunkcionalnu notu. Josipa nam je ispričala sve o novom studiju, ali i izazovima u industriji vjenčanja, evenata i dekoracije prostora. Također, kao poduzetnica koja iza sebe ima vrlo uspješne projekte, otkrila nam je što je sve potrebno kako biste pokrenuli vlastiti biznis, bili u tome uspješni i živjeli svoje snove!
Kako ste došli na ideju otvaranjem fizičkog prostora, odnosno galerije JS Ateliera ?
Nakon gotovo pet godina stvaranja i pozicioniranja brenda JS Atelier, osjetila sam da je konačno vrijeme za novu stepenicu. U ovom slučaju to je prvenstveno bilo potvrditi dotadašnji rad i trud tako da klijentima priuštimo iskustvo u novom ambijentu, a zapravo je cilj od prvog dana bio prostor u centru grada Zagreba.
S obzirom na veličinu prostora, osim održavanja sastanaka s klijentima i radnog prostora za izrađivanje cvjetnih dekoracija, Atelier je zapravo postao multifunkcionalan prostor – mjesto gdje je moguće organizirati raznovrsne događaje poput snimanja, radionice, prezentacije, izložbe, teambuilding, predstavljanje proizvoda, edukacije, konferencije, satova yoge, dječji rođendan i mnogo drugih evenata i sadržaja. Zašto multifunkcionalan? Atelier je na neki način prilagodljiv svakom događaju, čiste linije i neutralni tonovi omogućavaju unos određene teme u prostor, te se samim time Atelier za svaki događaj može transformirati.
Recite nam, što vaš novi prostor čini posebnim?
Kao što sam na početku spomenula, Atelier je multifunkcionalan zbog svoje mogućnosti prilagođavanja bilo kojoj tematici. Njegovo minimalističko uređenje daje mogućnost unosa raznih boja. Bijeli i neutralni tonovi koji prevladavaju u prostoru daju osjećaj otvorenosti te prostor djeluje umirujuće. Prostor na taj način voli kontraste stoga ako organizirate event u Atelieru s nekom tematikom ta boja će prevladavati i doći do izražaja. Vodila sam se mišlju ostaviti što više slobodnog prostora kako bi dobila taj osjećaj čistoće. A ono najbitnije što prostor ima jest prirodna svjetlost.
Što vas je inspiriralo da se upustite u industriju vjenčanja, cvijeća i događanja?
Oduvijek sam imala afinitet prema organizaciji raznih događaja. Estetika je nešto čemu pridajem mnogo pažnje, volim lijepo uređene prostore, posvećenost svakom detalju, svečana događanja i cijeli taj ambijent, sjaj, dress code. Kad to sve objedinimo dolazimo do vjenčanja – spoj organizacije, elegancije, svečanosti i predivnog ambijenta. Naravno, još to sve morate znati i stvoriti, naposljetku došli smo do onoga čime se bavim danas i to je moj posao iz snova.
Možete li nam reći nešto više o filozofiji i vrijednostima koje promovirate kroz svoj posao?
Manje je više! Filozofija kojoj težim, koju protežem kroz sve sfere života, ali i nastojim prenijeti na posao i samim time na klijente. To je filozofija koju slijedim u svim projektima koje planiram od samih početaka. Svaki projekt gledam kao vlastiti projekt i smatram da je to najveća vrijednost – znati se postaviti u kožu klijenta te mu priuštiti iskustvo kakvo biste i sami htjeli doživjeti.
Kako biste opisali svoj pristup planiranju vjenčanja i događanja? Koje su ključne vještine potrebne za uspješno organiziranje događanja?
Rekla bih da je najbitnije imati skicu konačnog cilja, te prema tome kreiram jasno definiran plan. Spoj želja klijenta i mojeg iskustva i prijedloga dovodi do idealne ideje. Za realizaciju te ideje definiram potrebne korake nakon čega slijedi pronalaženje rješenja. Bitno je držati se plana i zacrtanih rokova. Snalažljivost, networking i smisao za estetiku su ključne vještine u svim mojim projektima.
Koji su najveći izazovi s kojima ste se susreli u industriji vjenčanja i događanja? Kako ste ih prevladali?
Svaki novi projekt je za mene novi izazov. Općenito smatram da se izazovi trebaju gledati kao neka vrsta razvoja gdje povećavamo prag svojih sposobnosti. Kompleksna vjenčanja na novim i tehnički zahtjevnim lokacijama predstavlja najveći izazov. Međutim uspješnost i takvih događaja opet leži u dobrom planiranju.
Prijavite se na newsletter
Na koji način pratite novitete i svoj rad prilagođavate trenutnim trendovima u industriji?
Volim trendove, ali samo one koji su bezvremenski, u smislu da su estetski trajni. Kada bih pogledala svoje unatrag realizirane projekte, oni mi se na neki način moraju svidjeti i danas. Nisam pobornik trendova koji će na tržištu vladati kratak period.
Što vas inspirira? Možete li podijeliti neku posebnu priču ili iskustvo koje vas je posebno nadahnulo u vašem poslu?
Umjetnost me iznimno inspirira. Svaki proizvod ili projekt koji osmišljavam mora imati poveznicu s umjetnošću, mora imati neku svoju priču. Uz to izuzetno mi je bitno da sve što radim bude kreativno, drugačije. Kroz putovanja nastojim doći do novih ideja ali opet te ideje interpretiram na svoj način, bitno je uvijek dodati neki svoj touch.
Kako se razlikujete od konkurencije u Zagrebu i šire?
Nisam osoba koja voli istraživati konkurenciju, neovisno o njihovoj ponudi nastojim graditi svoju priču na temelju neke svoje vizije idealnog vjenčanja, dekoracije. Bitna je raznolikost u svakom poslu, ponuditi klijentu nešto što neće pronaći kod „konkurencije“ samim time konkurencija za mene ne postoji jer privlačim klijente koji dijele istu estetiku kao ja.
Po kojem principu surađujete s partnerima i dobavljačima kako biste osigurali uspješne događaje?
Ključ uspjeha s dobavljačima i partnerima stoji u dugogodišnjoj suradnji, čvrsto postavljenim odnosima. Partneri i dobavljači s kojima surađujem dugi niz godina unaprijed znaju koja su moja očekivanja što olakšava sam proces planiranje.
Josipa i umjeće organizacije vjenčanja
Kako biste opisali svoj odnos s klijentima i na koji način brinete o njihovim potrebama?
Volim i cijenim profesionalizam, određeni nivo komunikacije. Međutim, s obzirom na to da proces planiranja vjenčanja zna trajati u prosjeku godinu dana, tijekom planiranja s klijentima ostvarim dublji odnos koji ponekad prijeđe i u prijateljski odnos. To je jedna od ljepših strana ovog posla, kad dijelim razne privatne svakodnevne situacije sa svojim klijentima – što u konačnici dovede do toga da uključim i emocije u jednom trenutku, a na kraju i na sam dan vjenčanja proživim vjenčanje kao vlastito.
Koje su najzanimljivije ili najneobičnije teme vjenčanja ili događanja koje ste organizirali?
Cirkus – da baš cirkus, to je bila tema za jedno vjenčanje. Moram priznati da sam, s obzirom na moju ljubav prema neutralnim tonovima, morala izaći iz svojih okvira i postaviti se u ulogu s kojom sam na vi. Vjenčanje je bilo uspješno bez obzira na tematiku, a takva promjena je uvijek dobro došla za osobni razvoj.
Kako se nosite s izazovima koji se mogu pojaviti tijekom vjenčanja ili događanja?
Nepredviđene situacije se pojavljuju na svakom projektu i kao organizator vjenčanja treba biti na njih spreman. Bilo da se radi o vremenskim uvjetima ili nekim drugim događajima. Ne postoji nekakav popis izazova koji se mogu dogoditi odnosno pojaviti na događanju na koje sam pripremljena, ali tu nastupa ta vještina smirenosti, pravovremenog reagiranja i snalažljivosti u novonastaloj situaciji.
Kako vidite budućnost industrije vjenčanja, cvijeća i događanja?
Organizacija vjenčanja je na našim prostorima u usponu, razvoju. S vremenom će organizator vjenčanja postati neizostavan dio svakog vjenčanja. Klijenti sve više pridaju važnost detaljima i nadam se da će se taj smjer i nastaviti. Mislim da je rečenica „bitna je količina hrane i dobra glazba“ prošlost, smatram da je za uspješan projekt popis bitnih stvari daleko duži.
Kada je u pitanju edukacija na području aranžiranja cvijeća, na koji način pratite trendove i inovacije u industriji te nadograđujete svoje znanje?
Društvene mreže su neizostavan segment pomoću kojih pronalazim inspiraciju, nadograđujem vještine, pratim trendove i inovacije. Osim toga postoje razne edukacije koje volim poslušatim ali i nastojim pratiti mnogo stranih umjetnika (jer za mene to jesu umjetnici, ne cvjećari) od kojih se inspiriram.
Kako koristite društvene medije i online prisutnost za promociju svog poslovanja?
U poslu kojim se ja bavim dva su bitna marketinška kanala. Istina da, prije svega društvene mreže koje traže ogromnu predanost, bez kojih nas više-manje klijenti ne bi niti pronašli. Veliki dio radnog vremena provodim na društvenim mrežama i rekla bih čak da ni to nije dovoljno. A drugi kanal je usmena preporuka koju izuzetno njegujem, a to je zadovoljstvo klijenta koji će prenijeti svoje pozitivno iskustvo.
Planovi za budućnost
Imate li neke savjete za mlade poduzetnike koji ulaze u industriju vjenčanja i događanja?
Ako smatrate da imate nešto drugačije za ponuditi, da definitivno krenite u ostvarivanje vaše vizije. Inače sam mišljenja da je, bez neke nove i drugačije ponude, hrvatsko tržište zasićeno.
Kako se opuštate i pronalazite ravnotežu između posla i osobnog života?
Moram biti iskrena da kao poduzetnik teško odvajam posao i privatni život i mislim da će se svaki poduzetnik sa mnom složiti. Poduzetnik nema radno vrijeme, ali je bitno u nekim trenucima ipak znati odvojiti vrijeme za sebe, vrijeme kad se isključite od radnih obaveza. U tim trenucima volim provoditi vrijeme na zraku, baviti se sportom, opuštati se u nekom lijepom ambijentu, provesti vrijeme uz dobro društvo.
Otkrijte nam vaše dugoročne planove!
Ulaganje, ulaganje i još ulaganja. Razne nove ideje, projekti, osnaživanje postojećih baza.