Inspiracija

Razgovor s Josipom Maras, osnivačicom Studija Wallart, o uspješnom putovanju od umjetničke iskre do svjetskog priznanja

U razgovoru s Josipom Maras, osnivačicom Studija Wallart, otkrili smo put od kreativne iskre do uspješne proizvodnje zidnih tapeta.

Prije pet godina, tapete su postale ne samo proizvod, već i izraz umjetničke strasti, stvarajući nevjerojatno putovanje za Studijo Wallart. Kroz iskreni razgovor, Josipa je podijelila ključne lekcije koje su oblikovale njihov poslovni put, izazove koje su prevladali, te kako održavaju kreativnost i inovacije unutar svog tima.

Studijo Wallart nije samo lokalna uspješna priča; kroz izlaganja na međunarodnim sajmovima u Parizu, osvajanje nagrada za dizajn te iskorak na američko tržište s emitiranjem na CBS-u, tvrtka se pozicionirala kao globalni igrač u industriji. Inspirativna je ovo priča o poduzetništvu, umjetnosti i postizanju uspjeha na svjetskoj razini.

Inspiracija na svakom koraku

  • 1. Kako ste došli na ideju osnivanja tvrtke Studijo Wallart i ulaska u proizvodnju zidnih tapeta?

Tapete su krenule otprilike kao i veza s mužom. Spontano, ali vrlo brzo shvatiš da je to „to“. Radila sam za jedan projekt ilustracije koje sam morala i vizualizirati u prostoru. I usred kreativne blokade i ustrajnog rada, rodila se ideja za tapetama. Od ideje do realizacije – prošlo je 10 dana. Bilo je to prije 5 godina.

  • 2. Koje su bile ključne lekcije koje ste naučili tijekom svog poslovnog puta, posebno uzimajući u obzir razvoj tvrtke Studijo Wallart?

Nema dana kada ne izvučemo neku novu lekciju. Doduše, sa stažem, kontinuiranim radom i ulaganjem, neke stvari naučiš, pa greške ne ponavljaš. U rastu si uvijek izložen nekim novim izazovima iz kojih izlaze nove vrijedne lekcije. Ono što je meni najvrijednije proizašlo su lekcije tipa “neke se pobjede dobiju na juriš”, “bolje završeno nego savršeno”, “poslije svake kiše dolazi sunce”, “na svakom problemu se zahvali jer je to lekcija koju moramo savladati da bi mogli biti kapacitet za neke veće stvari.”, “pazi ljude”… To su samo od nekih, mogla bih tri dana pričati na tu temu.

  • 3. Kako pronađete inspiraciju za svoj dizajn i kako održavate kreativnost unutar vašeg tima?

Inspiracije imam na pretek. Vrijeme je ono što nam je ograničeno i tu svakodnevno radim na sebi da upravo tu vrijednu valutu što bolje iskoristim. Inspiracija je doslovno na svakom koraku.

U dizajnerskom timu imam još tri divne kolegice, a uskoro se nadamo i dodatnom pojačanju. Idejni dizajn tapete je isključivo moja izvorna umjetnost.  Budući da sam se godinama bavila slikarstvom, tapete su samo medij na koji ja i dalje apliciram svoju umjetnost.

Ovaj posao je čista kreativnost i svima u timu, posebno u dizajnu, ostavlja odriješe ruke za nove ideje i prijedloge. Veseli me gledati njihove prijedloge na zadanu temu. Ovo je doslovno igra u kojoj svi pobjeđuju jer svatko nađe svoje zadovoljstvo.

Prijavite se na newsletter

Učenje uspjeha – moć grešaka, rasta i snalažljivosti

4. S obzirom na sve uspjehe koje ste postigli, možete li podijeliti neki od izazova ili padova s kojima ste se suočili i kako ste ih prevladali?

Jedan od većih izazova svakako je bilo pokretanje vlastite tvornice bez dana radnog staža supruga ili mene u takvim ili sličnim sustavima. Proces traganja, učenja i informiranja trajao je preko godinu dana. Kada se upuštaš u takvo nešto, mislim da je pored svih vještina i osobina koje moraš imati, vrlo bitno biti realan. Bili smo spremni na mogućnost  pogreške u izboru strojeva pošto takav sustav proizvodnje nije postojao u ovom dijelu Europe. Ljudi koji su nam trebali biti mentori također nisu imali takvo iskustvo i svima nam je skupa bilo prvi put.

Jedan stroj smo mijenjali čak četiri puta, par mjeseci spavali i radili uz strojeve dok nismo našli konačno rješenje. Tu je najveći dio posla odradio Goran, moj muž, koji je taj težak dio poslovanja preuzeo na sebe. U takvim mjesecima i okolnostima inače firme propadaju, a  ja sam tek tada osjetila našu snagu. Nikad nisam imala veću vjeru da će sve biti dobro. Gledala sam muža kako jutra dočekuje uz strojeve i znala sam da takav trud i uloženo vrijeme neće biti uzaludni. Taj trud je urodio plodom i s ponosom mogu reći da imamo proizvod koji je itekako priznat i tražen na svjetskoj dizajnerskoj sceni.

Kreativna eksplozija u dizajnu

5. Kako biste opisali vaš umjetnički pristup dizajnu zidnih tapeta i kako se ističe u industriji?

U dizajnu mi je bitno uvijek ponuditi više od zahtijeva tržišta i za sada u tome uspijevamo. Ono što se pokazalo ispravnim je da zaista vrijedi biti lišen ideje kako nešto negdje već postoji.

Moji stilovi se mijenjaju ovisno o inspiraciji i tematici koju obrađujem. Ono što je u mom potpisu su tehnike vodenih bojica u kombinaciji sa drugim tehnikama te dodatno obogaćivanje svih radova vještinama stečenim u različitim programima za grafičko oblikovanje i digitalno slikanje.

Josipa: Vizionarka Studija Wallart

6. Možete li podijeliti svoje iskustvo predstavljanja vaših tapeta na prestižnom sajmu dizajna u Parizu? Kako je ta prilika utjecala na vašu tvrtku?

Svake godine zapisujem svoje želje i nikom ih nikad ne pokazujem. To su moje male pobjede koje čuvam duboko ispod kaputa. Ali na svim tim papirićima od prijašnjih godina nalazila se stavka “izlaganje na Maison & Objet”. To su vrlo cijenjeni sajmovi koji okupljaju najbolje izlagače iz cijelog svijeta te najbolju klijentelu. Takvi iskoraci su vrlo zahtjevni u svim aspektima, od financijskih, logističkih do vremenskih.

Ali već nakon prvog dana sajma znali smo da se želimo vratiti i iduću godinu jer su povratne informacije i razina zainteresiranosti vanjskog tržišta za naš proizvodi bili obećavajući. Zahvaljujući upravo pariškom sajmu, s ponosom mogu reći da trenutno radimo na otvaranju 30 novih tržišta što će se u idućim godinama itekako odrazit na naše poslovanje te postotak izvoza.

7. Kako je došlo do osvajanja nagrade German Design Award u kategoriji za najbolji dizajn proizvoda? Koje vrijednosti smatrate ključnima za postizanje takvog priznanja?

U zadnjih par mjeseci na naše police su stigle dvije velike nagrade za dizajn, Archiproduct Design Award WINNER te German Diesigna Award WINNER. Obje nagrade idu na račun tapete “Žitna polja”. Tapeta prikazuje Slavoniju u luksuznom ruhu, kakvu je nitko do sada nije prikazao. Elementi tapete predstavljaju detalji vinkovačkih iskopina kao najstarijeg grada Europe, zatim uzorak đakovačkog veza, uzorak pletera i zlatno žito kao simbol rada i truda jednog naroda.

  • 8. Kako se tvrtka Studijo nosi s izazovima održivog i kružnog dizajnerskog procesa u današnjem svijetu osjetljivom prema resursima i okolišu?

Prilikom kupnje novog poslovnog prostora, vodili smo računa da zgrada ima energetski certifikat A+. Boje koje koristimo u proizvodnji imaju Greenguard Gold certifikat što znači da su potpuno sigurne za korištenje u svim zatvorenim prostorijama te da nemaju štetnih emisija.

Ambalaža koju koristimo je od recikliranog materijala. I naravno da svojim dizajnom i kvalitetom proizvoda klijentima nudimo dugoročno rješenje za njihove zidova koje pored estetskog dojma dodatno štiti zidove od habanja.

  • 9. Kako ste doživjeli iskorak na američko tržište i kakav je bio proces suradnje s producentima emisije Europe By Design?

Veliko zadovoljstvo i čast je bilo pročitati njihov poziv na sudjelovanje u emisiji u kojem pišu da su zainteresirani snimati Studijo i predstaviti našu priču svojoj publici. Pričamo o emisiji koja je vrlo gledana i koja se prikazuje u prime time na američkom CBS-u. Takvo nešto nas je motiviralo da stisnemo zube i što skorije preselimo u novi prostor kako bi mogli ponuditi što bolji sadržaj i kvalitetnije iskoristit priliku koja se ne dobiva puno puta u životu.

Samo snimanje je prošlo vrlo opušteno, došla je ekipa iz Amerike na par dana u Zagreb samo da bi snimila priču o nama. To su sjajni ljudi i veliki profesionalci, tako da svaka trema koja je bila prisutna prije snimanja, nestala je nakon rukovanja i upoznavanja. Reakcije su predivne, danima sam čitala i uživala u komentarima. Mislim da je to sadržaj koji će tek donijeti puno dobrog.

  • 10. Kako ocjenjujete vašu premijeru na najgledanijoj američkoj televizijskoj mreži CBS i koji su vaši očekivanja u vezi s daljnjim plasmanom na američkom tržištu?

Mi smo već dosta puta izvozili u Ameriku i radili na vrlo reprezentativnim projektima i bez prisutnosti u njihovim medijima, tako da je ovakvo nešto apsolutno velika odskočna daska za sve buduće prilike. Takav sadržaj daje vrijednost i kredibilitet koje se odlično nastavlja na izlaganje na inozemnim sajmovima. Sve što kreiramo i radimo, činimo to sa puno vjere i strpljenja. Očekivanja stavimo po strani. Na sve ovo gledamo kao jedan vid igre u kojoj nam je cilj imati što bolji proizvod i uslugu. Naoružamo se sa strpljenjem i potom se samo prepustimo prilici i vratima koja se sama otvaraju.

  • 11. Možete li podijeliti neke izazove s kojima ste se susreli tijekom godinu dana rada na projektu s emisijom Europe By Design / Innovations?

Nekih većih izazova nije bilo. To što sam ja tip kojem jezici i ne idu baš lagano, nisam gledala kao neki problem već kao priliku da se uhvatim u koštac s istim i poradim na tome.  Ostatak tima koji je bio uključen u taj projekt imao je zavidne vještine i znanja za takav jedan važan zadatak.

  • 12. Kako ste doživjeli reakcije publike na vašu priču o uspjehu, posebno nakon premijernog prikazivanja na CBS-u?

Te riječi podrške i reakcije publike su jedno od najvećih nematerijalnih vrijednosti koje imam. Danima sam čitala komentare i uživala u svakoj suzi radosnici koja mi se skotrljala niz lice. Predivno je znati da si okružen takvim ljudima. Te riječi čuvam i izvlačim iz ladice hitne pomoći kad mi je teško i kad na brzinu trebam vratiti snagu za neki novi poslovni zalet ili pak maraton.

13. Kako planirate daljnji razvoj tvrtke Studijo Wallart, s obzirom na otvaranje tržišta u 30-ak novih zemalja i osvajanje američkog tržišta?

Planova je puno, ove neke velike nikad ne dijelim javno dok ne dođu do stupnja realizacije.

Od ovog što mogu podijeliti je da nastavljamo sa izlaganjem na inozemnim sajmovima. Nedavno smo kupili još jedan stroj i time povećali proizvodne kapacitete. Uskoro zapošljavamo nove ljude. Cilj nam je u budućnosti nastaviti ulagati u ljude, u njihove vještine i znanja kako bi i oni mogli rastu u skladu sa Studijem. Osjećam da smo svi nekako na početku i da naše vrijeme tek dolazi. I naravno, nikad ne odustajati nuditi više od trenutnih zahtjeva tržišta.

FOTOGRAFIJE: PR, privatna arhiva

Povezani članci

Najnovije

U galeriji hotela Rixos Premium Dubrovnik 12. srpnja 2024. otvorena je izložba “ZLATNA UVERTIRA” Dorin Zelenika, na kojoj su predstavljeni radovi akril na platnu.

Posljednjih godina svjetska modna scena postaje sve inkluzivnija, sve više uključujući osobe s invaliditetom u modne piste, kampanje i editorijale. Ovaj pomak prema raznolikosti pomaže razbijanju stereotipa i promovira prihvaćanje različitosti unutar industrije ljepote i mode.

IZIPIZI je brend koji je transformirao percepciju o naočalama kao skupom modnom dodatku, nudeći moderne, kvalitetne i elegantno dizajnirane modele po razumnim cijenama. Njihove naočale su popularne diljem svijeta, savršene za svaku priliku od čitanja do sunčanja, uz očuvanje planeta.