Kako uspješno voditi web platformu: Što je potrebno za uspjeh koji traje 15 godina ispričala nam je Zora Bjelousov
Femina.hr je jedna od vodećih web platformi za žene u Hrvatskoj, osmišljena kao prostor koji inspirira, educira i povezuje žene širom zemlje. Ova digitalna oaza nudi širok spektar tema, obuhvaćajući područja poput ljepote, zdravlja, karijere, obitelji, mode i lifestyle-a, prilagođenih interesima suvremenih žena. Femina.hr postala je nezaobilazna destinacija za žene koje teže ostvariti ravnotežu u svim aspektima svog života, nudeći mnoštvo članaka, savjeta, vodiča i inspirativnih priča.
Ovog svibnja renomirana web platforma Femina.hr obilježava 15. godišnjicu postojanja na medijskoj sceni u Hrvatskoj. Portal Femina.hr osnovali su 2009. zagrebačka novinarka, urednica i spisateljica Zora Bjelousov te informatički stručnjak i poduzetnik Marko Raspor.
Povodom 15-godišnjice, Femina.hr dobila je osvježen brend identitet – novi logo, novi slogan, nove brend nijanse, fontove, dizajnersko rješenje i gifove koji se koriste na društvenim mrežama portala. Za to da Femina bude estetski još pročišćenija, modernija i elegantnija, pobrinula se poznata hrvatska grafička dizajnerica i ilustratorica, Maja Tomljanović.
Uz direktora Marka Raspora, te menadžericu i glavnu urednicu, Zoru Bjelousov, nova članica Femina.hr teama je poznata beauty urednica i novinarka s dugogodišnjim iskustvom u hrvatskim medijima, Danijela Arbutina, koja je stigla na poziciju izvršne urednice.
U razgovoru s osnivačicom web platforme Femina.hr, Zorom Bjelousov, otkrivamo dublje uvide u stvaranje ove platforme koja je postala neizostavan dio svakodnevne inspiracije mnogih žena.
Počeci web platforme Femina.hr
Kako ste došli na ideju za pokretanje Femina.hr platforme? Koji su bili ključni motivi iza Vašeg projekta?
Ovim pitanjem vraćaš me u 2009. koja je bila turbulentna prije svega zbog činjenice da je godinu ranije, dakle, 2008., cijeli svijet prošao kroz žestoku recesiju – mnogo se toga tada promijenilo na razini svjetske ekonomije i financija, što se uvelike odrazilo na sferu medija. Ja sam tada radila u jednom poznatom tiskanom lifestyle magazinu, unutar jedne velike medijske tvrtke, te su meni i ostalim kolegama zbog recesije promijenjeni uvjeti ugovora.
S tim uvjetima nisam bila zadovoljna jer su značili nazadovanje, a niti financijski nisu bili optimalni, što nije dolazilo u obzir. Budući da sam već imala dovoljno poslovnog iskustva i izradila solidnu networking bazu, odlučila sam napraviti ono što nitko od mene nije očekivao, posebno ne u uvjetima recesije – otisnuti se u poduzetničku avanturu i pokrenuti vlastiti medij. Još od fakulteta radila sam kao novinar i urednik, ali željela sam proširiti svoje vještine i na druge razine.
Naravno, ništa od toga ne bih uspjela da nisam snage udružila s kolegom Markom Rasporom, koji je istinski poduzetnički duh i odličan softveraš te je bio i ostao veliki motor iza Femine. Tako smo pokrenuli ženski lifestyle portal, jedan od prvih u Hrvatskoj, u doba kada su digitalne platforme bile u povojima.
Prijavite se na newsletter
Koje su bile najveće prepreke s kojima ste se suočili i kako ste ih prevladali? Je li bilo trenutaka kada ste htjeli odustati?
Prepreka je bilo svakoga dana. Ismijavanje tipa – “ma oni ti imaju nekakvu web stranicu” – to smo stalno slušali. Moraš uzeti u obzir da je tada Facebook bio u povojima, Instagram nije postojao, a o TikToku nitko nije niti sanjao. Poslovni partneri s kojima smo na početku surađivali nisu znali što je to banner, uopće nisu razumjeli koncept oglašavanja na webu.
Mobilni aparati bili su sasvim drugačiji pa nije bilo koncepta mobile marketinga, a bome niti social media marketinga. Kada bismo uspjeli dogovoriti neko oglašavanje, vizuali koje smo dobivali najčešće su bile reklame za print u pogrešnim dimanzijama. Pojmovi tipa “click bait”, “landing page”, “search engine optimization”, “native članak” i sl. – to tada skoro nitko nije razumio, niti baratao takvim pojmovima.
Tako da imali smo jako jako težak posao utiranja puta za sebe i ostale lifestyle portale, koji će tek doći nakon dosta godina. Kada smo organizirali veliki event za lansiranje Femine, u svibnju 2009., učinili smo to izložbom poznate fotografkinje Mare Bratoš u centru Zagreba i bilo je prisutno preko 200 ljudi. Jedna velika hrvatska tvrtka koja proizvodi alkoholna pića još dan danas nam duguje pozamašnu svotu – iz toga smo se jedva izvukli jer smo event organizirali svojim novcem. Tako da kad me pitaš jesmo li htjeli odustati – jesmo.
Teško je raditi pionirske korake u nekoj industriji, a ja s ponosom mogu reći da smo ih radili, junački i stisnutih zuba.
Novi vizualni brend identitet web platforme Femina.hr
“Nova estetika je nježnija, pročišćenija, mirnija i jednostavnija od stare; reflektira i moj osobni rast i razvoj iz onako malo poslovno nabrijane i oštre žene u jednu mirniju, mudriju i staloženiju osobu.” – Zora Bjelousov
Nedavno ste osvježili svoj vizualni brend identitet. Kako ste se odlučili za osvježenje brend identiteta, i koje su ključne promjene koje donosi nova estetika? Kako ste odabrali Maju Tomljanović za osvježenje dizajna i koji su ključni elementi koje je ona donijela novom brend identitetu?
Pa nekako nam se učinilo da je 15. rođendan dobar povod da Femini damo malo novog sjaja. Prije svega odlučili smo se za novi logo jer je naš prvi logo, koji nas je vjerno služio sve ove godine, stvarno postao zastario. Promjena logoa nije laka stvar, posebno kad si po njemu već dugo prepoznatljiv, tako da za taj manevar bila nam je potrebna osoba koja će savršeno razumjeti naše ideje.
Maja Tomljanović, poznata hrvatska dizajnerica i ilustratorica koju jako cijenim, već je sa mnom radila na nekoliko projekata koji su iziskivali vrhunsku estetiku, tako da nije dolazilo u obzir da to radi bilo tko osim Maje. Ona je ujedno radila i naslovnicu moje knjige koja je izdana prije par godina, a ta naslovnica mi je predivna i imala je puno uspjeha.
Maja je kreirala novi logo, nove brend nijanse, nove elemente i gifove za društvene mreže, nove fontove. Nova estetika je nježnija, pročišćenija, mirnija i jednostavnija od stare; reflektira i moj osobni rast i razvoj iz onako malo poslovno nabrijane i oštre žene u jednu mirniju, mudriju i staloženiju osobu (možda ti ovo zvuči smiješno, ali zbilja je tako).
Layout i same blokove stranice nismo dirali jer znamo koliko se čitatelji naviknu na određen raspored sadržaja na webu, tako da smo neke temeljne stvari za korištenje postala ostavili istima.
“Ako nešto stvarno voliš raditi, ako to radiš svim srcem, dušom i tijelom te ako je to i tvoj posao i tvoja strast, onda nema te sile koja će te spriječiti u tome da ideš naprijed.” – Zora Bjelousov
Uspjeh je vjernost čitatelja
Obzirom da vaša platforma iza sebe ima 15 godina aktivnog i uspješnog rada, koji su najveći uspjesi koje biste izdvojili za Femina.hr?
Ovo će ti zvučati kao klišej, ali za nas koji stvaramo sadržaj (na webu i društvenim mrežama) nije klišej, nego istina – najveći uspjeh je vjernost čitatelja koji ti se svakodnevno vraćaju već niz godina i followeri koji te prate iz dana u dan.
Najveći uspjeh je naravno i činjenica da smo ostali u identičnoj vlasničkoj strukturi i nismo pristali na prodaju velikoj medijskoj kući koja bi, sigurna sam, sasvim iskasapila Feminu i pretvorila je u još jedan marketinški projekt bez duše i karaktera.
Uspjeh je što ne posežemo za “jeftinim” temama i “clickbaitovskom” kulturom samo radi klikova i brojeva. Imamo predivne i korisne, edukativne teme, koje nadilaze hype trenutka i jako sam ponosna na to. Ovdje prije svega mislim na suštinu našeg portala, a to je osnaživanje žena, edukaciji o zdravlju, detabuiziranje seksualnosti…
Pojačanje u timu
Kako birate tim i suradnike za rad na Femina.hr? Možete li nam otkriti što očekujemo od nove članice tima, Danijele Arbutine, i kako će doprinijeti daljnjem razvoju web platforme Femina.hr?
Osim po profesionalnim uspjesima i nečijim postignućima u CV-u, stvarno je jako važno da se dobro slažemo. Znaš i sama da je to najvažnije u malim timovima. Što se Danijele tiče, osim što smo jako dobre prijateljice, ja izuzetno cijenim njen karijerni put i pratim ga već godinama.
Danijela je vrhunska lifestyle novinarka, ima ogromno iskustvo, nevjerojatnu radnu etiku, puno energije i žena je na koju se mogu osloniti u svakom trenu. Osim toga, ima veliku prednost što, jednako kao i ja, uživa u svojim društvenim mrežama i gradi predivne platforme na Instagramu i TikToku, tako da i taj segment skupa možemo pokrivati.
Njezina pragmatična djevica savršeno poslovno nadopunjuje mog kreativnog raka – ako želiš da to kažemo i riječima astrologije.
Kako medijsku scenu u Hrvatskoj vidi Zora?
U Hrvatskoj se u međuvremenu pojavilo još nekoliko lifestyle platformi orijentiranih ženama. Kako se vaša platforma razlikuje od drugih sličnih web stranica za žene?
Budući da smo bili među prvima, možda bolje da pitaš njih kako se razlikuju od nas.
U današnje vrijeme sve je izraženiji fokus na osnaživanje žena i njihovog položaja u društvu. Kako vaša platforma podržava žene u različitim aspektima njihovog života?
Hvala ti na ovom divnom pitanju – Femina se i zove tako kako se zove jer je od početka bilo zamišljeno da stavlja fokus upravo na osnaživanje žena. Kroz proteklih 15 godina popratili smo bezbroj ženskih poduzetničkih priča, medijski pokrili bezbroj ženskih konferencija, pisali o poznatim i nepoznatim ženama i njihovim postignućima.
No iskreno, ono što je meni osobno najdraže i najvažnije je naša suradnja s velikim globalnim brendovima Lelo i Intimina s kojima radimo na sustavnoj edukaciji žena o zdravlju te temeljitoj detabuizaciji seksualnih tema.
Kako se Femina.hr nosi s tematskim i stilskim promjenama u potrebama i interesima svoje publike? Koje su glavne strategije koje ste primijenili za održavanje vjernosti publike i privlačenje novih čitateljica tijekom ovih 15 godina?
Ovo je svakako jedan od najvećih izazova – način na koji nove generacije konzumiraju sadržaj jako se razlikuje od onoga kako je to bilo prije 15 godina. Nama je cilj uvijek zadržati naše vjerne čitateljice, ali svakako zadobiti i nove. Naravno da nam u tome uvelike pomažu društvene mreže te činjenica da smo i Danijela i ja jako prisutne na većini platformi.
Meni osobno, TikTok je trenutno najbrže rastući kanal, na kojem imam oko 30.000 pratitelja, obožavam to raditi i svakako pridonosi “pomlađivanju” publike. Integriranje portala s društvenim mrežama, brzim dinamičnim video sadržajima, zanimljivim postovima i suradnjama sa ženama mlade generacije je ključ adaptiranja na novo doba.
Kako vidite razvoj platforme u budućnosti?
Ono što sad vidimo i na što sada mislimo je nekoliko idućih mjeseci jer imamo toliko aktivnosti i posla oko ovog našeg 15. rođendana da su nam moždane vijuge već skoro pregorile. Cijelo je proljeće, skroz do ljeta, fokusirano na to da u etapama slavimo naš rođendan i naše novo ruho.
Uglavnom, nakon toga, bit će puno posla tako da se okrećemo – organizaciji komornih vip evenata za klijente, lansiranju podcasta i još nizu projekata, koje možda bolje da ne spominjem da se ne ureknemo.
FOTOGRAFIJE: Privatna arhiva (Femina.hr, Zora Bjelousov)