Max Mara: Priča o snazi klasične elegancije i inovativnog dizajna
Max Mara, danas prepoznata diljem svijeta kao sinonim za luksuz, stil i kvalitetu, ima bogatu povijest ukorijenjenu u viziji jednog čovjeka – Achillea Maramottija. Priča o Max Mari započinje u gradu Reggio Emilia u Italiji, 1951. godine, kada je Maramotti, vođen naslijeđenom strašću prema krojenju i inovacijama, osnovao tvrtku s ciljem proizvodnje visokokvalitetne ženske odjeće dostupne široj publici.
Kako je obiteljska vizija stvorila ikonu talijanske, ali i globalne mode
Max Maru je 1951. u Reggio Emiliji osnovao Achille Maramotti. Godine 1925. njegova je majka otvorila školu šivanja i krojenja u gradu, naslijedivši svoju strast prema modi od bake, koja je vodila radionicu u uličici u središtu grada od 1850. godine.
Shvaćajući da će se sudbina odijevanja promijeniti nakon rata, Maramotti se okrenuo Americi, tj. učinkovitosti industrijskih procesa, a uspješno ih je spojio sa znanjem talijanskog obrtništva i postavio temelje konfekcijske proizvodnje.
Početci i vizija osnivača
Maramotti-jeva majka, Giulia Fontanesi Maramotti, je 1925. godine otvorila školu šivanja i krojenja, naslijedivši strast prema modi od svoje bake, odnosno Achilleove prabake Marine Rinaldi, koja je od 1850. vodila krojačku radionicu u središtu grada. Cavaliere Achille Maramotti osnovao je 1951. godine prvu tvrtku Max Mara Grupe, koja se danas ističe kao jedna od najuglednijih međunarodnih modnih kuća. Bio je vizionar koji je prepoznao priliku nakon Drugog svjetskog rata i povezao najsuvremenije industrijske tehnike s tradicionalnim talijanskim obrtništvom.
Max Mara tako je postala pionir modernog koncepta gotove odjeće (ready-to-wear), pružajući vrhunski kvalitetu “haute de gamme” ženske odjeće kroz izvrsne industrijske procese.
Njegov prvi kaput boje devine dlake i crveno odijelo iz 1951. smatraju se pretečom moderne modne industrije u Italiji. Max Mara se brzo etablirala kao simbol luksuza dostupnog srednjoj klasi, bez žrtvovanja kvalitete ili dizajna.
Achille Maramotti nije samo naslijedio ljubav prema krojenju od svoje majke i prabake, već je tu strast pretočio u ambiciozan projekt stvaranja mode dostupne svima. Ime „Max Mara“ odražava tu ambiciju: „Max“ kao izraz veličine i moći, dok je „Mara“ skraćenica njegova prezimena. Maramottijeva vizija bila je jednostavna, ali revolucionarna za svoje vrijeme – spojiti kvalitetu visoke mode s industrijskom proizvodnjom, čime je stvorio talijanski prêt-à-porter.
Prijavite se na newsletter
Rast i globalni uspjeh
Pod okriljem grupacije Max Mara Fashion Group danas djeluje čak 19 različitih brendova, uključujući popularne brendove kao što su Max Mara, Sportmax, Weekend Max Mara, Marella, Pennyblack, Max&Co. i Marina Rinaldi.
Max Mara je započela s linijom visokokvalitetnih kaputa koji su stilistički bili inspirirani francuskom visokom modom, ali izrađeni pomoću naprednih industrijskih tehnika krojenja. To je omogućilo stvaranje raznovrsnijih stilova, krojeva i boja nego ikada prije, čime je brend brzo postao prepoznatljiv na tržištu. Samo nekoliko godina nakon osnivanja, Max Mara je proširila svoju ponudu, stvarajući nove linije pod istim brendom, a popularnost je rasla širom svijeta.
Tijekom 1970-ih i 1980-ih, Max Mara je surađivala s poznatim međunarodnim dizajnerima kao što su Karl Lagerfeld i Jean-Charles de Castelbajac, te modnim fotografima poput Richarda Avedona i Stevena Meisela. Brend je tijekom tih godina predstavio ikonične komade kao što su model 101801, kaput od kašmira i vune s muško-ženskim stilom, te Manuela kaput izrađen od čiste devine dlake.
Max Mara je poznata po svojim vječnim klasicima, poput kaputa 101801, koji je postao sinonim za luksuz i univerzalnu eleganciju. Ovaj model obuhvaća sve generacije, različite stilove i fizičke tipove, postajući tako jedan od najprodavanijih proizvoda tvrtke. To je i dio njihove filozofije – da kreiraju odjeću koja se može prilagoditi različitim ženama, bez sezonskih ‘must-have’ komada ili pretjerane eksponiranosti dizajnerskih imena.
Njihova povijest duboko je ukorijenjena u Reggio Emiliji, rodnom mjestu parmezana i talijanske zastave, gdje su njihovi preci još krajem 1800-ih započeli s krojenjem. Uz očuvanje obiteljske tradicije, Max Mara ostaje simbol talijanskog luksuza, poznatog po svojim visokokvalitetnim proizvodima i diskretnom, ali prepoznatljivom brendiranju, stvarajući tako most između prošlosti i budućnosti talijanske modne industrije.
Obiteljska tradicija i nasljeđe
Nakon smrti Achillea Maramottija 2005. godine, upravljanje kompanijom preuzeli su njegovi sinovi Luigi i Ignazio te kćer Ludovica, koji su nastavili razvijati brend u skladu s očevom vizijom.
Uprkos snažnoj konkurenciji francuskih modnih konglomerata, Maramottiji zadržavaju neovisnost i dosljednost, držeći sve u ‘la famigliji’. Njihova strategija oslanja se na dugoročnu viziju, koja uključuje ne samo modni dizajn već i ulaganja u bankarstvo i umjetnost, čime dodatno osnažuju svoju poziciju u industriji.
Privatnost, skromnost i strateška rezerviranost temeljne su odlike ove obitelji, što je čini jednom od najfascinantnijih i najuspješnijih u svijetu luksuzne mode. A u financijskom sektoru obiteljska se poduzeća smatraju tvrtkama s nižim rizikom jer iza njih stoje ljudi kojima je doista stalo, što je vrlo vrijedno.
Današnja generacija Maramottija predana je očuvanju obiteljske tradicije i neovisnosti tvrtke. Njihov pristup poslovanju temelji se na vrijednostima dugoročnog planiranja i očuvanja integriteta brenda. To se ogleda i u njihovom upravljanju – Maramotti obitelj čvrsto vjeruje u stvaranje vlastitih stilova putem internih dizajnera, umjesto oslanjanja na vanjske zvijezde dizajna, čime se dodatno razlikuju od konkurencije.
Kolekcije i inovacije
Brend Max Mara poznat je po elegantnim siluetama i besprijekornom kroju koji spajaju bezvremensku eleganciju s modernim detaljima. Kolekcije su namijenjene samouvjerenim ženama koje cijene luksuzne tkanine i vrhunsku izradu. Uz klasične kapute, brend nudi široku paletu odjeće, obuće i modnih dodataka, od poslovnih odijela do ležernih dnevnih komada.
U Max Mari nema sezonskih must have komada i dizajnerske zvijezde koja je veća od samog brenda, unatoč tome što su Karl Lagerfeld, Dolce & Gabbana i Narciso Rodriguez anonimno radili kao dizajneri za tu marku.
Zapravo, carstvo Max Mare – koje uključuje 19 robnih marki što se prodaju kroz mrežu od 2368 trgovina raspoređenih u 100 zemalja i koje ostvaruju prodaju veću od 1,3 milijarde eura – izgrađeno je na “leđima” kaputa jednostavno nazvanog po šifri interne proizvodnje: 101801.
Poseban naglasak Max Mara stavlja na kapute, koji su kroz povijest ostali simbol brenda. Primjer toga je Teddy kaput, predstavljen na modnoj pisti za jesen/zimu 2013., izrađen od alpaka vune i svile s efektom umjetnog krzna, koji je postao hit među modnim entuzijastima diljem svijeta.
Teddy kaput je ubrzo stekao status modnog klasika zahvaljujući svom izvanrednom dizajnu i izradi. Inspiriran izgledom teddy medvjedića, kaput je izrađen od posebnog materijala koji imitira mekani, plišani izgled, pružajući iznimnu udobnost i toplinu.
Max Mara, poznata po svojoj predanosti vrhunskoj izradi i sofisticiranom dizajnu, koristila je svoje iskustvo kako bi stvorila kaput koji je istovremeno elegantan i funkcionalan. Sa širokom, ležernom siluetom i neutralnim bojama, Teddy kaput je savršeno uklopljen u moderne modne trendove, dok istovremeno nudi klasičnu i nepromjenjivu ljepotu. Kroz godine, Teddy kaput je postao simbol luksuza i stila, odražavajući kontinuirani utjecaj Max Mare u modnom svijetu.
Od svojih početaka 1951. godine, Max Mara je stalno inovirala i prilagođavala svoje kolekcije, kombinirajući klasične siluete s modernim trendovima. Svaka kolekcija odražava predanost brenda prema kvaliteti, s naglaskom na visokokvalitetne materijale i detaljnu izradu. Kroz godine, Max Mara je stekla reputaciju kao pionir u svijetu mode, nudeći komade koji su istovremeno suvremeni i vječni.
Filantropija i društvena odgovornost
Osim mode, Max Mara se ističe i svojom društvenom odgovornošću. Tvrtka aktivno sponzorira Max Mara Art Prize for Women, prestižnu nagradu koja podržava i promovira rad ženskih umjetnica, pružajući im značajnu platformu za izlaganje i jačanje njihove prisutnosti u umjetničkom svijetu.
U čast osnivača Achillea Maramottija, nakon njegove smrti otvorena je Collezione Maramotti, privatna zbirka suvremene umjetnosti koja je dostupna javnosti u povijesnom sjedištu Max Mare u Reggio Emiliji. Ova zbirka prikazuje strast brenda za umjetnost i kulturu i naglašava njegovu predanost društvenoj odgovornosti i kulturnom doprinosu.
Marketinške kampanje i utjecaj
Max Mara je poznata po svojim elegantnim i sofisticiranim marketinškim kampanjama, koje često uključuju svjetski poznate modele i slavne osobe. Kaputi Max Mara često su viđeni na crvenim tepisima i u ormarima ikona stila poput Kate Middleton, Anne Hathaway i Gigi Hadid. Kampanje brenda reflektiraju njegovu suštinu – luksuz, jednostavnost i nenametljivu eleganciju.
Marketinske kampanje brenda Max Mara pomažu u održavanju prepoznatljivosti brenda na globalnoj modnoj sceni i postavljaju visoke standarde u industriji, često postajući referentne točke za modne trendove.
Uvođenjem inovativnih koncepata i kreativnih vizija, Max Mara uspijeva zadržati relevantnost i privući novu publiku, dok istovremeno održava svoju reputaciju kao sinonim za sofisticiranost i stil.
Zaključak: Što Max Maru čini posebnom?
Max Mara je puno više od modnog brenda; ona je institucija koja odražava najbolje od talijanske tradicije, inovacije i obiteljske strasti. Sa svojim bezvremenskim dizajnom, vrhunskom kvalitetom i neprekidnom predanošću izvrsnosti, Max Mara ostaje relevantna i utjecajna na globalnoj modnoj sceni, postavljajući standarde za druge brendove i inspirirajući generacije žena da prigrle svoj stil s povjerenjem i elegancijom.
FOTOGRAFIJE: Max Mara, Pinterest, Shutterstock.