Marketing

Sve što trebate znati o planiranju uspješne marketinške kampanje

Marketinška kampanja predstavlja niz koordiniranih promo aktivnosti i poruka usmjerenih na postizanje određenog poslovnog cilja, poput povećanja svijesti o brendu, promocije novog proizvoda ili usluge, povećanja prodaje, angažiranja ciljane publike ili izgradnje lojalnosti kupaca.

Ove aktivnosti mogu se provoditi preko različitih kanala, uključujući digitalne medije (društvene mreže, e-mail kampanje, SEO, PPC oglašavanje), tradicionalne medije (televizija, radio, tiska) te događanja ili sponzorstva.

U suvremenom digitalnom dobu, online vidljivost postala je nezaobilazna komponenta uspjeha većine kompanija, a uspjeh poslovanja nije samo pitanje kvalitete proizvoda ili usluge, već u velikoj mjeri ovisi o sposobnosti efikasnog dosezanja ciljane publike kroz promišljeno osmišljene marketinške kampanje. Kreiranje kreativne i inovativne kampanje zahtijeva temeljitu pripremu i planiranje, a ako se pravilno izvede, rezultati mogu značajno unaprijediti poslovanje.

Prema kanalima distribucije marketinške kampanje mogu se podijeliti na sljedeći način:

1. Digitalne kampanje koje uključuju oglašavanje putem tražilica i društvenih mreža
2. Kampanje na radiju i televiziji preko tradicionalnih masovnih medija
3. Direktne poštanske kampanje za poticanje prodaje
4. Kampanje – preporuke gdje kupci šire riječ o proizvodu ili usluzi
5. Tiskane kampanje u časopisima, novinama i letcima

Ciljevi marketinške kampanje?

Iako je povećanje prodaje najčešći cilj, marketinške kampanje mogu imati širok spektar svrha od izgradnje svijesti o brendu do povećanja tržišnog udjela i poboljšanja povrata investicija (ROI). Također, kampanje mogu imati i interne ciljeve, kao što je primjerice privlačenje talentiranih potencijalnih zaposlenika putem digitalnih kampanja na platformama kao što je LinkedIna. Veliku ulogu igraju i društvene mreže.

Recentni domaći primjer koji možemo izdvojiti je Instagram marketinška kampanja poznatog zagrebačkog lokala BoogieLAB. Naime, kroz niz zanimljivih i privlačnih objava traže pojačanje u timu, a primamljivi vizuali i šaljiv ton komunikacije – odlični su marketinški alati koji su pomogli da se o njihovim oglasima za posao maksimalno govori.

Prijavite se na newsletter

Kako kreirati uspješnu marketinšku kampanju?

Ključno je kontinuirano mjeriti i optimizirati kampanju na temelju povratnih informacija i podataka o učinku kako bi se maksimizirala angažiranost i ostvarili željeni rezultati.

Kako bi marketinška kampanja bila uspješna, prvi korak je postavljanje jasnih i ostvarivih ciljeva, a to se najjednostavnije postiže na korištenjem SMART metode i njezinih parametara koji moraju biti:

1. Specifični: Ciljevi trebaju biti definirani kako bi se točno znalo što treba postići. Primjerice, umjesto cilja „povećati prodaju“, specifičan cilj bio bi „povećati prodaju proizvoda X za 20% u sljedeća tri mjeseca“.
2. Mjerljivi: Trebali biste biti u mogućnosti mjeriti napredak i uspjeh vaših ciljeva. To znači postavljanje kvantitativnih parametara, poput broja novih kupaca, postotka povećanja prometa na web stranici ili ukupnog prihoda.
3. Ostvarivi: Ciljevi trebaju biti realni i ostvarivi unutar resursa i vremenskog okvira koji imate na raspolaganju.
4. Relevantni: Ciljevi moraju biti usklađeni s ukupnom strategijom i ciljevima vašeg poslovanja te bi trebali doprinositi višim ciljevima vaše kompanije.
5. Vremenski ograničeni: Postavljanje rokova za postizanje ciljeva omogućuje vam da pratite napredak i održavate fokus na zadacima koji su pred vama.

Određivanje strategije

Nakon što su ciljevi postavljeni, sljedeći korak je razvoj strategije koja će vam pomoći da ih ostvarite. Ovaj dio uključuje:

1. Definiranje proračuna: Vaš proračun će odrediti opseg i vrste aktivnosti koje možete provesti. Važno je realno procijeniti koliko novca imate na raspolaganju za kampanju i kako ga najefikasnije rasporediti.
2. Ciljna skupina: Jasno definiranje kome se vaša kampanja obraća ključno je za njezin uspjeh. To uključuje razumijevanje demografskih podataka, interesa, ponašanja i potreba vaše ciljane publike i slično.
3. Kanali distribucije: Odlučite koje kanale ćete koristiti za distribuciju vaše kampanje. Ovo može uključivati digitalne kanale poput društvenih medija, e-mail marketinga, SEO i PPC oglašavanja, kao i tradicionalne kanale poput tiska, radija i televizije.
4. Vrsta sadržaja: Ovisno o vašim ciljevima i ciljanoj skupini, odredite koje vrste sadržaja ćete kreirati. To mogu biti blog postovi, videozapisi, infografike, studije slučaja, e-knjige…
5. Kreativnost i inovativnost: Kreativnost i inovativnost su ono što vašu kampanju čini upečatljivom i omogućava joj da se istakne među konkurencijom. Generiranje i prioritetizacija ideja ključni su elementi u ovom procesu. Neki načini za poticanje kreativnosti uključuju brainstorming sastanke s timom, istraživanje trendova u industriji, analizu uspješnih kampanja konkurencije i eksperimentiranje s novim formatima i kanalima. Važno je ostati otvoren za nove ideje i pristupe,te biti spreman testirati različite strategije kako biste vidjeli što najbolje funkcionira za vašu ciljanu publiku.

Implementacija i evaluacija marketinške kampanje

Stvaranje sadržaja prilagođenog odabranim kanalima distribucije i jasno definirana poruka kampanje, uz poziv na akciju, temelj su za privlačenje pažnje ciljane publike. Što to zapravo znači? Naime, proces pregleda i odobravanja sadržaja treba biti efikasan kako bi se izbjegli zastoji, a korištenje digitalnih alata može značajno olakšati ovu fazu.

Ključ uspjeha dobro osmišljene marketinške kampanje krije se i u praćenju i evaluaciji kampanje kroz različite KPI-jeve koji omogućavaju mjerljiv uvid u ostvarenje postavljenih ciljeva. Nakon završetka kampanje, analiza prikupljenih podataka pruža važne informacije za buduće projekte, omogućujući kontinuirano unapređivanje marketinških strategija.

Prije nego što pokrenete svoju kampanju, trebali biste odlučiti koje KPI-je želite pratiti, a u sljedećem koraku trebate odlučiti kako pratiti te brojeve. Postoji nekoliko softvera za marketinški radni tijek koji će podržati vaše praćenje. Dok kampanja traje, morate osigurati da je praćenje za sve kanale ispravno postavljeno. Nakon kampanje, vrijeme je za prikupljanje, analizu i evaluaciju vaših prikupljenih podataka.

Najčešći KPI-jevi marketinške kampanje uključuju:

1. Prihod od prodaje
2. Trošak po potencijalnom kupcu (CPL)
3. Trošak po tisuću prikaza (CPM)
4. Promet na web stranici/blogu/landing stranici
5. Stopa konverzije (CVR)
6. Društvene mreže: doseg objava/likeovi/klikovi/komentari/dijeljenja/interakcije

Distribucija marketinške kampanje

Bez obzira na to koliko dobar vaš sadržaj bio, morate pronaći pravi kanal distribucije kako biste dosegli široku publiku. Odabir pravog kanala distribucije jednako je važan kao i stvaranje samog sadržaja. Prije svega, možete distribuirati svoj sadržaj na vlastitim kanalima bez dodatnih troškova. Ova taktika je posebno profitabilna za kompanije koje privlače mnogo posjetitelja na svoju web stranicu ili društveni medijski kanal. Osim toga, možete odabrati i plaćene kanale distribucije kako biste dosegli širu publiku, no najelegantniji način je dobiti druge da govore o vama.

1. Vlastiti kanali: Uključuju sve medije koje posjedujete. To mogu biti web stranica, blogovi, društvene mreže, e-mail kampanje…

2. Plaćeni kanali: Ovisno o vašem proračunu i ciljanom tržištu, potrebno je odrediti koji plaćeni kanal distribucije donosi najbolje rezultate. Od oglasa na TV-u, radiju, društvenih mreža ili tražilica, pa sve do influencera koji promoviraju vaš proizvod ili uslugu.

Kako mjeriti učinkovitost marketinške kampanje?

Potrebna vam je pomoć KPI-jeva, koji su određeni uz ciljeve koje ste postavili. Imajte na umu da vaši KPI-jevi trebaju biti uspostavljeni prije pokretanja kampanje i trebali bi se pratiti tijekom cijele kampanje. Za ideju analiziranja vaših rezultata, možete koristiti brojne alate, kao što su primjerice UTM kodovi za Google Analytics.

Kreirate li digitalni oglas koji upućuje na vašu web stranicu s URL-om koji sadrži UTM kodove, te informacije se šalju natrag Google Analytics u svrhu praćenja. Osim toga, poslovni alati za društvene mreže pomažu vam dobiti uvid u uspjeh vaše kampanje u pogledu broja pregleda ili dijeljenja (uz demografske informacije o vašoj publici). Primjerice, Google nudi vodič za učenje kako povezati Google Analytics s Google Ads.

Jednom kada vaša kampanja završi, potrebno je procijeniti kampanju u cjelini. Što je bilo uspješno, a što nije – i što ste naučili za buduće kampanje? Ako je vaš cilj povećanje prodaje, morate odrediti koliko je vaša prodaja porasla tijekom kampanje. Primjerice, ako ste pokrenuli TV reklamu, možete koristiti postotni porast prethodne kampanje kao referencu.

U slučaju da je vaš cilj podizanje svijesti o brendu i vaš KPI su impresije i novi pratitelji na društvenim mrežama, možete saznati koliko su impresije objava porasle i koliko novih pratitelja je vaš profil dobio tijekom vaše marketinške kampanje.

FOTOGRAFIJE: Pinterest

Povezani članci

Najnovije

A/B testiranje je metodologija eksperimentiranja koja se koristi u marketingu i web razvoju kako bi se usporedili dvije varijante (A i B) istog elementa kako bi se utvrdilo koja varijanta bolje performira prema određenom cilju, kao što su stopa klikanja ili konverzija.

Freemium business model je strategija u kojoj se osnovna usluga ili proizvod nudi besplatno, ali se naplaćuju dodatne napredne značajke ili funkcionalnosti.

Adidas Originals predstavlja svoju najnoviju kampanju koja nastavlja istraživati kulturno nasljeđe brenda tako što odaje počast zajednicama koje su nosile modele Gazelle, Samba i Handball Spezial.