Kompanije

Prada u Svemiru: Luksuzni talijanski brend kreira svemirska odijela nove generacije

Vijest o tome da čuvena talijanska modna kuća Prada dizajnira svemirska odijela odjeknula je poput bombe.

Prada će dizajnirati svemirska odijela nove generacije za nadolazeću NASA Artemis III misiju koja je zakazana za 2025., a suradnja se odvija zajedno s kompanijom Axiom Space.

Suvremene metode i tehnologije izrade

Ovo je ujedno i svojevrsni povijesni trenutak jer je riječ o drugom slijetanju čovjeka na Mjesec od misije Apollo 17 iz 1972., a astronauti će na ekspediciju otići sa stilom. Ipak, Prada koja nam prvo padne na pamet nije Prada koju ćemo vidjeti na svemirskim odijelima.

Axiom je istaknuo kako je do suradnje s talijanskim gigantom došlo zbog njihove tehničke stručnosti te pristupa sirovinama koje omogućavaju inovativan dizajn. Točnije, riječ je o radu na lunarnim svemirskim odijelima koja će štititi posadu od lunarnog okruženja i izazova s kojima će se susretni, a direktor Pradina marketinga, Lorenzo Bertelli, objasnio je kako brend barata s najsuvremenijim metodama i tehnologijama koje će kreirati odijelo s maksimalnom izdrživošću i svim ostalim potrebnim značajkama.

Prada će kao jedan od glavnih doprinosa prilikom kreiranja svemirskih odijela pozicionirati vanjske slojeve čija je primarna uloga zaštita unutarnjeg odijela od potencijalnih kompromitirajućih situacija kao što je primjerice mjesečeva prašina, no bez utjecaja na astronautovu mobilnost i pokretljivost. 

Pradino iskustvo kao formula za uspjeh

Također, Bertelli je javnost podsjetio i na Pradinu suradnju iz devedesetih s jedriličarskim timom Luna Rossa koja je potvrdila da brend posjeduje sva potrebna znanja i vještine kako bi plasirao adekvatna odijela načinjena od kompozitnih materijala. Michael Suffredini, izvršni direktor Axiom Spacea, kazao je da unatoč tome što tehnološki razlozi za suradnju s Pradom naizgled nisu očiti, Prada posjeduje sve tražene kvalitete te je adekvatan odabir za ovaj projekt. T

akođer, odijela koja će nastati u ovoj suradnji bit će nadogradnja postojećih svemirskih odijela Exploration Extravehicular Mobility Unit (xEMU). Jeffrey Hoffman, iskusan astronaut koji iza sebe ima pet NASA-inih misija i četiri svemirske šetnje, istaknuo je kako vjeruje u Pradinu stručnost i znanje o kompozitnim materijalima te svojim tehnološkim inovacijama može doprinijeti kreiranju izvanrednog svemirskog odijela.

Svemir kao luksuzna destinacija budućnosti brenda Prada

Ovo partnerstvo će zacrtati nove smjerove za modnu industriju koja već dugo pokazuje interes za istraživanjem svemira. Naime, industriju je inspirirala svemirska era 1960-ih, na čelu s brendovima poput Courrègesa, Paco Rabannea i Pierre Cardina, a relativno nedavno su se Coach, Heron Preston i Balenciaga udružili s NASA-om na kolekcijama iz 2017., 2018. i 2021. godine.  Sada moda ima priliku sve podići na novi nivo, ne samo s dizajnerskog stajališta, već i ulaganjem u tehničke materijale i odjeću visokih performansi koja može udovoljiti praktičnim potrebama uključenim u istraživanje svemira.

I dok su to danas astronauti NASA-e, klijentela Pradinog sljedećeg svemirskog odijela mogli bi biti  luksuzni VIP klijenti. U kolovozu je Virgin Galactic odveo prvu skupinu turista u svemir, s kartama koje koštaju vrtoglavih 250.000 – 450.000 dolara. Ostale tvrtke, uključujući SpaceX Elona Muska i Blue Origin Jeffa Bezosa, također istražuju civilna svemirska putovanja s visokim cijenama karata. Primjerice, Musku se 2020. pridružio Jose Fernandez, kostimograf iz filma Batman v Superman, kako bi dizajnirao SpaceX svemirska odijela koje je želio kreirati tako da nalikuju smokingu.

Stoga, dok Axiom donosi stručno znanje o svemiru, Prada će donijeti elegantan dizajn, a s obzirom na to da svemir očito postaje nova luksuzna destinacija, dizajniranje svemirskog odijela za potencijalne turiste s visokim prihodima može postati jedna od grana modne industrije u bliskoj budućnosti.

Prijavite se na newsletter

Svemirska odijela za žene

Pradino bogato iskustvo u zadovoljavanju potreba ženskih potrošača bit će od velike važnosti prilikom dizajniranja svemirskih odijela koje odgovaraju ženama jer 2019. godine NASA je u svemir planirala poslati u potpunosti ženski tim, ali su morali poslati muškog kolegu umjesto dvije žene jer nisu imali dovoljno svemirskih odijela u ispravnim veličinama. Christina Hammock Koch je prva žena koja će sletjeti na Mjesec te je jedina ženska članica posade nadolazeće NASA Artemis III misije.

Dizajniranjem svemirskih odijela za ovu misiju, Prada tako ima priliku ispraviti manjak koji se je dogodio 2019. godine te posljedično sudjelovati u još jednom povijesnom trenutku, odnosno svemirskoj misiji u kojoj sudjeluju samo žene.

Povezani članci

Najnovije

A/B testiranje je metodologija eksperimentiranja koja se koristi u marketingu i web razvoju kako bi se usporedili dvije varijante (A i B) istog elementa kako bi se utvrdilo koja varijanta bolje performira prema određenom cilju, kao što su stopa klikanja ili konverzija.

Freemium business model je strategija u kojoj se osnovna usluga ili proizvod nudi besplatno, ali se naplaćuju dodatne napredne značajke ili funkcionalnosti.

Upravljanje u trenucima krize zahtijeva brzu, odlučnu i koordiniranu akciju. Ključni koraci uključuju jasno komuniciranje s relevantnim dionicima, identifikaciju prioriteta za zaštitu ključnih resursa i stabilizaciju poslovanja, te usvajanje agilnog pristupa prilagodbe novonastaloj situaciji radi očuvanja dugoročne stabilnosti i reputacije tvrtke.