Marketing

Zašto je SEO optimizacija tako značajna u digitalnom marketingu?

Danas kada je digitalni prostor preuzeo glavnu ulogu u mnogim sferama poslovanja i kada je upravo internet glavni izvor informacija, SEO (eng. search engine optimization) optimizacija nametnula se je kao nezaobilazan alat za pojedince ili tvrtke koji žele uspješno poslovati, plasirati određeni proizvod ili uslugu s ciljem povećanja online vidljivosti.

SEO se temelji na optimizaciji web tražilica te je od velike važnosti jer je riječ o procesu rangiranja organskih rezultata kada se pretražuje određeni pojam. Tako oni koji vješto barataju sa SEO pravilima, mogu umanjiti ili čak u potpunosti izbjeći plaćanje oglašavanja na internetu te privući lojalnu publiku.

Kako funkcionira SEO?

Prvi korak u SEO optimizaciji je identifikacija ključnih riječi, odnosno pojmova koje korisnici najčešće unose u tražilice. Integracija ključnih riječi u različite dijelove web stranice, poput naslova, meta opisa, sadržaja, tegova i slično, ključna je kako bi tražilice mogle prepoznati relevantnost stranice za određeni upit.

Također, vrlo je bitno istaknuti da su rezultati postignuti pomoću SEO-a puno dugoročniji u usporedbi s onima koji su plaćeni kako bi se pojavljivali na tražilicama, što znači da je dobar SEO dugoročno, bolja opcija za promociju projekata, plasiranje proizvoda/usluga te općenito brending.

Ono što je važno znati je da SEO ne daje rezultate preko noći, već je potreban određeni period primjenjivanja pravila kako bi se postigao željeni efekt, stoga pojedinci ili tvrtke koje traže instantne rezultate, to mogu dobiti samo s plaćenim oglasima.

Prijavite se na newsletter

Organsko rangiranje kao sporija, ali bolja opcija za poslovanje

Način na koji organsko rangiranje funkcionira je taj da primjerice Google ocjenjuje sadržaj na temelju faktora poput količine i kvalitete hiperlinkova, relevantnosti sadržaja stranice prema traženom pojmu te stope napuštanja web stranice.

Ovi pokazatelji pomažu Googleu da odluči koja će se stranica prikazati prva u organskim rezultatima. Organski promet, odnosno posjetitelji koji dolaze putem tražilica, često su ciljana publika, zainteresirana za ono što stranica nudi. Unatoč vremenu potrebnom za postizanje rezultata, organski promet putem SEO-a može dovesti do povećanja ključnih pokazatelja uspjeha poput potencijalnih kupaca i ostvarenih kupnji. Potencijalni potrošači aktivno pretražuju ono što im je u datom trenutku potrebno, a brend s dobom organskom pozadinom, bolje će kotirati od ostalih.

Nastavno tome, iz ugla bilo kojeg brenda ili tvrtke, svima je zajednička želja da potrošači što više vremena provedu na web stranici jer to otvara veće mogućnosti kupnje – niža stopa napuštanja uglavnom znači da su posjetitelji skloniji poduzimanju željene akcije. Nadalje, kvalitetan sadržaj također ima ključnu ulogu u kreiranju SEO strategije jer isti ne samo da privlači posjetitelje, već ih potiče na dulje zadržavanje i ponovni povratak na stranicu, a to su sve stavke koje pozitivno utječe na rangiranje na tražilicama.

Isto tako, kvaliteta sadržaja često se povezuje s autoritetom stranice, što se postiže i kroz gradnju kvalitetnih i relevantnih linkova prema stranici. Između ostalog, tehnički aspekti, poput brzine učitavanja stranice, mobilne optimizacije i pravilnog korištenja sitemapa, također su bitni za kvalitetnu optimizaciju i doprinose boljim finalnim rezultatima.

Sinergija SEO-a i digitalnog marketinga

Digitalni marketing i SEO zajedno su win-win kombinacija jer kroz integrirani pristup, gdje se koriste najbolje od obje strukture, pojedincima ili tvrtkama otvaraju mogućnost za dugoročni rast, doseg ciljane publike te isticanje od konkurencije. 

Jedan od načina na koji se digitalni marketing i SEO međusobno nadopunjuju jest kroz kvalitetno istraživanje ključnih riječi. Dok digitalni marketing ključne riječi koristi za ciljano oglašavanje i kreiranje atraktivnih kampanja, SEO ih koristi za optimizaciju sadržaja. Kombinacija ova dva pristupa pruža snažan temelj za privlačenje relevantnog prometa tj. zainteresiranih kupaca/posjetitelja web stranice. Također, digitalni marketing se oslanja na privlačan sadržaj kako bi privukao potencijalne kupce, dok SEO koristi kvalitetan sadržaj za postizanje visokih pozicija na tražilicama.

Stvaranje informativnih, relevantnih i privlačnih materijala koristi oba pristupa i gotovo je garancija za pozitivan ishod koji se očituje iz analitike sadržaja. Naime, digitalni marketing koristi analitiku za praćenje učinkovitosti kampanja, dok SEO prati metrike poput prometa, konverzija i ponašanja korisnika. Integracija tih podataka omogućuje marketinškim stručnjacima konkretan uvid u navike potrošača, informacije o tome na kakav tip sadržaja najbolje reagiraju i slično. Sve to omogućava i potencijalne korekcije u smjeru onoga što je analitika pokazala. Nadalje, kao što smo spomenuli, digitalni marketing se bazira na oglašavanju putem raznih kanala, dok SEO radi na principu lokalne optimizacije, a integracija ova dva pristupa dodatno će povećati vidljivost određenog proizvoda ili brenda te stvoriti lojalnu publiku.

Ključ uspjeha kombinacije digitalnog marketinga i SEO-a je razumijevanje tržišta i onoga što publika traži. Primjerice, ako bi restoran sa sjedištem u Belgiji reklamirao buduće otvaranje lokacije u Španjolskoj, marketinški tim morao bi znati i istražit što nova demografska skupina upisuje u Google kada je riječ o restoranskim uslugama. Trebali bi razumjeti koje su, ako ih ima, različite fraze u usporedbi s belgijskom publikom.

SEO i društvene mreže

Društvene mreže pružaju platformu za dijeljenje različitih oblika sadržaja, a kada korisnici dijele sadržaj na društvenim mrežama, to generira backlinkove koji pozitivno utječu na SEO. Google, ali i mnoge druge tražilice, cijene relevantne backlinkove, a društvene mreže pružaju idealan kanal za njihovo stvaranje. Dijeljenje sadržaja na društvenim mrežama potiče se i angažman korisnika, a kada sadržaj postane viralan ili generira velik broj komentara i interakcija, to privlači pažnju tražilica koje će ga tada još više „gurati“ naprijed.

Također, svakodnevno svjedočimo tome da se mnogi marketinški stručnjaci slažu da je Instagram idealan prostor za kreiranje i plasman novog brenda. Ako tvrtka napravi dobar i kvalitetan koncept, osmisli prepoznatljiv vizualni identitet te redovito dijeli novi sadržaj, ima mogućnost tu određenom roku stvarati zajednicu vjernih pratitelja koji će, logično, aktivno pratiti i biti u interakciji s brendom, pogotovo uzmemo li u obzir i to da društvene mreže uglavnom omogućuju ciljanje određene lokalne publike. Kroz geo-označavanje i lokalne kampanje, tvrtke mogu povećati lokalnu vidljivost što je izuzetno važno za SEO.

SEO tips&tricks

Prepoznajte prave ključne riječi

Identificiranje ključnih riječi koje najbolje predstavljaju vašu nišu i stvaranje sadržaja oko njih podiže rangiranje na tražilicama i omogućuje privlačenje relevantne publike. Učestala greška koju tvrtke čine na početku je ciljanje ključnih riječi visokog volumena, bez obzira na to jesu li ciljani upiti usklađeni s onim što nude. Ovo je recept za neuspjeh jer propuštaju priliku izgradnje autoriteta na ključnim riječima koje najbolje predstavljaju njihova rješenja, privlačeći nekvalitetnu publiku na svoju stranicu.

Izgradite kvalitetne backlinkove

Backlinkovi su važan dio off-site aktivnosti SEO optimizacije jer pomažu izgraditi autoritet u određenoj niši i poboljšati rangiranje na tražilici. Broj i kvaliteta linkova koje implementirate, direktno su povezani s pozicioniranjem na Googleovim tražilicama. Interni linkovi vode s podstranice određene web adrese na drugu podstranicu te iste web adrese, a vanjski linkovi vode s jedne web stranice na drugu web stranicu koja je relevantna za temu. No, bitno je odabrati različite poveznice. To znači da ako stavite s jedne web stranice više linkova u isti tekst, nećete dobiti istu učinkovitost stavit li pet linkova s različitih web stranica. Bitna je i pozicija linka te se preporučuje pozicionirati ga pri vrhu web strance ili teksta.

Stvarajte relevantan sadržaj

Da biste povećali svoj organski promet, ključno je da sadržaj koji plasirate bude informativan i relevantan za ciljanu publiku. Stvaranje sadržaja koji detaljno adresira upite vaše publike pružit će vam potrebnu podršku u rangiranju i omogućiti da nadmašite konkurenciju.

Optimizirajte naslove i opise

Naslov i opis stranice pružaju kratak pregled vaše stranice na tražilicama i brz uvid u sadržaj. Budući da su to prve stvari koje korisnici vide, trebale bi biti precizne kako bi privukle pažnju posjetitelja. Idealno je zadržati naslov stranice od 50 do 60 znakova (uključujući razmake) i opis oko 150 do 160. To vam omogućuje optimizaciju teksta za sve uređaje, bilo da se radi o stolnom računalu ili mobilnom uređaju.

Optimizirajte fotografije

Važnost fotografija često je zanemarena jer mnogi ne znaju da se i ova stavka može dobro iskoristiti uz pomoć SEO trikova. Naime, dodajte odgovarajuće nazive svojim fotografijama i koristite ciljane ključne riječi, alt tekst za opisivanje te birajte one visoke razlučivosti, ali pazite da nisu preteške (to potencijalno usporava web stranicu). Optimizacija fotografija ne samo da pomaže prenijeti poruku na interaktivan način, već pomaže organskom privlačenju publike.

Optimizirajte URL-ove

Dobro strukturiran URL olakšava navigaciju informacija i informira tražilice o sadržaju određene stranice. Da biste stvorili adekvatan URL, trebali biste paziti na to da je sažet, logično konstruiran i optimiziran ključnim riječima.

Smanjite vrijeme učitavanja web mjesta

Google, platforma s najvećim tržišnim udjelom kada je riječ o  pretraživanju, smatra korisničko iskustvo jednim od ključnih pokazatelja koji diktiraju SERP (eng. Search Engine Results per Page). Mogu postojati različiti problemi koji utječu na vrijeme učitavanja web stranice, poput gustoće koda, teških fotografija, problema s JavaScriptom, nepotrebnih dodataka, preusmjeravanja, lošeg hostinga… no prosječnog posjetitelja to previše ne zanima i očekuje da će se vaša web stranica učitati unutar tri sekunde – imajte to na umu.

FOTOGRAFIJE: Unsplash, Pexles, Pinterest

Povezani članci

Najnovije

Freemium business model je strategija u kojoj se osnovna usluga ili proizvod nudi besplatno, ali se naplaćuju dodatne napredne značajke ili funkcionalnosti.

Adidas Originals predstavlja svoju najnoviju kampanju koja nastavlja istraživati kulturno nasljeđe brenda tako što odaje počast zajednicama koje su nosile modele Gazelle, Samba i Handball Spezial.

Upravljanje u trenucima krize zahtijeva brzu, odlučnu i koordiniranu akciju. Ključni koraci uključuju jasno komuniciranje s relevantnim dionicima, identifikaciju prioriteta za zaštitu ključnih resursa i stabilizaciju poslovanja, te usvajanje agilnog pristupa prilagodbe novonastaloj situaciji radi očuvanja dugoročne stabilnosti i reputacije tvrtke.